וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה שווה מגרש חניה בטיילת תל אביב?

שלומית צור

29.8.2010 / 22:15

מגרש קטן עליו פועל כיום חניון מול חוף ימה של ת"א עומד להימכר בימים הקרובים במחיר יוצא דופן. למרות שעל השטח לא ניתן לבנות דבר, שווה המגרש יותר מ-30 אלף שקל למ"ר

עתודת קרקע נדירה בתל אביב עומדת להימכר בימים הקרובים בסכומים גבוהים במיוחד: ל-TheMarker נודע כי בספטמבר תפורסם שמה של הקבוצה הזוכה במכרז לרכישת מגרש ברחוב הרברט סמואל פינת דניאל בתל אביב, על הטיילת בסמוך לחוף הים, והמחיר שיתקבל על המגרש יהיה ככל הנראה גבוה בהרבה מ-50 מיליון שקל, למרות ששטח המגרש הוא 1.6 דונם בלבד.

מדובר במגרש שמהווה חלק מתוך חטיבת קרקע בשטח של 6.7 דונמים, הכוללת חמש חלקות, שעליה פועל כיום חניון. תוכנית בניין עיר במקום שנמצאת כיום בהכנה מאפשרת בנייה של 400% למגורים, מסחר ומלונאות, ועל כן למקום יש פוטנציאל גדול להקמת מגדל יוקרה.

השטח שעומד למכרז היה שייך לאיש העסקים יוסף ריכטר, שנקלע לקשיים כלכליים ובעקבות חובות כספיים לבנק לאומי מינה בית המשפט כונס נכסים לשטח. כונס הנכסים עו"ד רמי מנוח, פירסם מכרז למכירת השטח שנסגר בסוף השבוע. בהערכת שמאי שנערכה במאי עבור המגרש נקבע שווי של יותר מ-50 מיליון שקל - יותר מ-30 אלף שקל למ"ר קרקע.

על השטח הזה בלבד לא ניתן יהיה להקים דבר, ועל הרוכש יהיה לחבור לשותפים האחרים שעל חטיבת הקרקע: ב-3.5 דונמים מתוך ה-6.7 דונמים מחזיקה עיריית תל אביב, שמן הסתם תוציא אותם בעתיד למכירה במכרז, וביתרת השטח הכולל ארבע חלקות נוספות, מחזיקים בעלים פרטיים.

עו"ד עמי בן יעקב, המייצג קבוצה של ארבעה משקיעים שניגשה למכרז לרכישת 1.6 דונמים מכלל השטח, מעריך כי המגרש יימכר בכ-60-70 מיליון שקל. מקורות אחרים בשוק אומרים כי המכרז יהווה מעין מבחן להשקפתם של יזמי נדל"ן יוקרתי בתל אביב, לגבי עתיד השוק והפוטנציאל הנוסף שגלום בו, לאחר שבשנים האחרונות מחירי הדירות במגזר זה כמעט הוכפלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully