וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תורם המשקיע בקהילה זקוק למידע

אהובה ינאי

30.8.2010 / 7:00

המגזר השלישי



>> המחזור הכספי של המגזר השלישי היה ב-2008 98 מיליארד שקל. ואולם למרות גודלו, הוא אינו מוכר ונגיש לרבים.

לכן, השקת אתר גיידסטאר ישראל, החושף בפני הציבור מאגר נתונים על העמותות והארגונים החברתיים, היא צעד חיוני לחיזוק מעמדו של המגזר בקרב הציבור בישראל. השקיפות הארגונית, הבאה לידי ביטוי בהקמת הגיידסטאר, מקדמת את חזון המגזר השלישי - ליהפך למגזר בעל תפקיד ובעל נראות בחברה הישראלית. באתר מוצג מידע על פעילות העמותות והמלכ"רים, השימוש בתרומות, דו"חות כספיים, מקבלי השכר ושימוש בכספים.



מדובר בצעד משמעותי ומבורך המציב את ישראל בין המדינות המקדמות את המגזר השלישי כחלק בלתי נפרד מהמשק. ישראל היא השלישית בעולם, אחרי ארה"ב ובריטניה, המובילה מהלך חשוב זה. גיידסטאר הוא כלי ידע המאפשר לכל אדם לדעת על אחד המרכיבים החשובים של המשק, ואכן, המגזר החברתי הוא בעל משמעות כלכלית וחברתית, כאשר מועסקים בו כ-370 אלף שכירים.



ידע פשוט ונגיש על המגזר השלישי הוא חיוני, אך עלינו לזכור כי השקעה בקהילה היא תורה שלמה. גיידסטאר הוא התחלה טובה בלמידת התורה הזו, אך הוא משקף, בעיקר, תמונה טכנית. הנתונים הנמצאים באתר הם הכרחיים, אך אין בהם כדי לשקף איכות ופוטנציאל. תורם המשקיע בקהילה זקוק למידע. בגיידסטאר קיים מידע בסיסי, אך לאחר צעד ראשון זה נדרש ליווי מקצועי ונכון של ההשקעה. עמותות רבות הנמצאות בשנותיהן הראשונות או נקלעות למשברים עלולות להציג תמונה "טכנית" חלשה, שאינה בהכרח משקפת את המציאות ואת הפוטנציאל החברתי הגלום בהן.



התורה של ההשקעה בקהילה היא מכלול שלם של מידע וידע מקצועי הנצבר לאורך שנים. זהו מידע על הצרכים החברתיים, על פעילות הארגון בשטח, על הייחוד המקצועי של פרויקט מסוים ועל ההשפעה החברתית של הפרויקט או של הארגון. היכרות עמוקה ויסודית עם ארגונים חברתיים מאפשרת להבין מי הם המקומות המנוהלים היטב ומי הם המקומות אשר לפועלם תהיה השפעה חברתית ארוכת טווח. מכלול הידע יאפשר לתורמים לדעת כי הם משקיעים במקום הנכון וכי תרומתם עשויה לחולל שינוי.



הכותבת היא מנכ"לית ארגון מתן, המקדם אחריות חברתית של עסקים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully