וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש אלטרנטיבה לסקר העובדים השנתי

מאת מייקל שרג'

30.8.2010 / 7:00

סקרים קצרים ומהירים הם לא רק כלי יעיל וזול למדידת דופק הארגון. הם גם יכולים לעורר דיון בקרב העובדים לגבי הסוגיות הבוערות



>> ארגונים רבים מדי מפחיתים בחשיבות סקרים שנערכים לעובדים במרווחי זמן קבועים. חברות רבות אף מנסות להסתיר את חילוקי הדעות הפנימיים שמתגלים בסקרים, ונמנעות מלהשתמש בהם כמידע רב ערך שיש לדון בו. יתרונם הגדול של הסקרים, שנהפכו לנוהג שגור בעולם הניהול של ימינו, הוא גם חסרונם הגדול: הם בדרך כלל מפורטים, מחושבים ומעוצבים מדי - כך שהיסודיות שלהם פוגעת בדיוק ובדחיפות.

נשאלת השאלה מדוע לא להשתמש בסקרים מיידיים ומתוזמנים היטב שגורמים לארגון לדבר על הנושאים החשובים באמת? מדוע לא להשתמש בסקר התקופתי, לא רק כדי למדוד את הדופק הקולקטיבי של החברה, אלא גם כדי לעורר שיח רב פונקציונלי חשוב? לא משנה אם הסקרים מופיעים באתר הפנימי של החברה או במכשירי הבלקברי של העובדים - הצבת שאלות כדי להשפיע באופן פעיל על השיח הפנימי הוא משהו שכדאי למנהלים לעשות.



חברת שירותי שיווק, למשל, עשויה לשאול: "הילדים שלנו יודעים הרבה יותר מאיתנו על מה שעובד ברשתות חברתיות - מסכים? חולק על כך? לא בטוח?". שאלה נוספת יכולה להיות: "בסולם מ-1 עד 5, האם הלקוחות שלנו פתוחים למוצרים ולשירותים החדשניים שלנו עקב המיתון המתמשך?".



ארגונים עשויים להימנע במכוון מלערוך סקרים לגבי נושאים שנויים במחלוקת מבחינה חוקית או רגולטורית. השאלה אם הסקרים צריכים להתבצע בעילום שם גם היא חשובה, ושוב, על ידי כך שמאפשרים לכל עובדי חברה בינלאומית לראות אילו חלקים בחברה מאמינים שמוצר חדש יצמח מהר יותר או היכן נמצאים הלקוחות התובעניים ביותר, ניתן להשיג תובנות משמעותיות.



יש לאמץ הזדמנויות שמאפשרות להנהלה הבכירה להפוך את החברה לשקופה יותר. מנהלים הרפתקניים עשויים אפילו לעודד את עובדיהם להציע רעיונות משלהם לסקרים. המנהיגים יכולים להרוויח הרבה מבחינת השאלות שהעובדים מעוניינים להציב לעמיתיהם. אם טכניקות פשוטות וזולות אלה ייצרו אפילו עשר שיחות מועילות בשנה, יכולה להיות להן השפעה ניכרת על התפישה ועל תרבות הארגון.



לעלייתם של הסקרים הפוליטיים, כמו של גאלופ או רסמוסן, היתה השפעה אדירה על השיח הפוליטי בארה"ב. לסקרי העובדים עשויה להיות השפעה חיובית על הדיון בארגון לגבי עיצוב סביבת העבודה.



הכותב הוא חוקר במרכז לעסקים דיגיטליים של בית הספר סלואן במכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס



***



הסוגיה: איך להשתמש נכון יותר בסקרים שאותם ממלאים העובדים?



הפתרון: קיצור הסקרים והגברת תדירותם



הדרך: סקר שבועי או חודשי בנושא ליבה יכול לייצר שיחה חשובה בתוך החברה



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully