וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה למדנו מהכישלון של גוגל

מאת כרים לחאני

30.8.2010 / 7:00

החלטת גוגל לבטל את שירות גוגל ווייב שנה לאחר השקתו היא דוגמה טובה לניהול חדשני שמאפשר יצירתיות ויוזמות של עובדים



>> מאז שגוגל הודיעה ב-4 באוגוסט כי תפסיק את פיתוח הגוגל ווייב, כלי שיתוף הפעולה בזמן אמת שלה, היא זוכה לביקורת מצד מומחי הטכנולוגיה מכיוון שנסוגה מכוונותיה שנה בלבד לאחר השקת הפרויקט. לטעמי, יש דווקא להריע לגוגל שעשתה את הצעד הקשה לאחר שגילתה כי השוק אינו מביע עניין במוצר שלה. החלטת גוגל יכולה לספק לקח חשוב לניהול חדשנות בארגונים קטנים וגדולים כאחד.

חוסר וודאות אופף את כל הניסיונות החדשניים. אפילו חברה כמו גוגל, עם שפע הכישרונות שלה, לא הצליחה לנחש אם לגוגל ווייב יהיה שוק בטרם השקתו. יש גורמים שפשוט אי אפשר לנבא מראש, והדרך האמיתית היחידה לבדוק אותם היא להשקיע ולהשיק את המוצר. יש לזקוף לזכותה של גוגל את המוכנות שלה להשיק מוצר כה מסוכן וללמוד מהשוק.



השקת גוגל ווייב סיפקה גם איתות חשוב לעובדים הקיימים והפוטנציאליים בגוגל: החברה מעריכה חדשנות, ומעריכה את ניסיונות אנשי הצוות לדמיין אפשרויות מהפכניות חדשות, גם אם אלה לא מתבטאות בסופו של דבר בסל המוצרים שלה.



במלחמה הבינלאומית להשגת עובדים מוכשרים, המועמדים הטובים ביותר יעדיפו ארגון שיאפשר להם לבטא את היצירתיות שלהם במלואה. תמיכה בפיתוח פרויקטים יצירתיים במטרה למשוך עובדים מוכשרים ולשמור עליהם, היא היבט חשוב נוסף של ניהול חדשנות.



הכישלון הוא יסוד החדשנות. כשבוחנים את ההיסטוריה של מוצרים חדשניים רבים מגלים מספר רב של כישלונות ואכזבות. המנהלים צריכים לבנות תרבות ארגונית שמפגינה סובלנות גבוהה לכישלונות - כך שאנשי הצוות שלהם לא יוותרו על יוזמות מסוכנות לטובת שיפורים מצטברים.



ההודאה בכישלון וההתקדמות הלאה גם הן חשובות כלקח לניהול חדשני. המנהלים צריכים לפתח מדדי ביצוע ברורים ולחסל ללא פשרות פרויקטים שאינם עומדים ביעדים שהציבו. היכולת לבטל במהירות יוזמות מדשדשות ולהקצות מחדש את המשאבים לפרויקטים מבטיחים יותר היא יכולת בעלת חשיבות רבה לחדשנות מוצלחת.



הכותב הוא מרצה למינהל עסקים בבית הספר לעסקים של הרווארד



***



הסוגיה: מה הוא הלקח הניהולי מגניזת גוגל ווייב?



הפתרון: פיתוח מדדי ביצוע ברורים וחיסול פרויקטים שאינם עומדים ביעדים במקביל



הדרך: עידוד תרבות ארגונית שמגלה סובלנות גדולה כלפי כישלונות בחשיבה חדשנית



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully