וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלברד של פרטנר לא יהיה גלברד של בזק

אמיר טייג

30.8.2010 / 7:00

BenchMarker



>> עולם ההשקעות הוא אכזר. השורה התחתונה של כל תהליכי הניהול המסובכים, כל ההחלטות האסטרטגיות התיאורטיות, המאמצים השיווקיים, הרגולטוריים והתקשורתיים - מגולמים במספר בודד: מחיר המניה.

בהנחה כי תפקידן היחיד של הפירמות הוא להשיא את התשואה למשקיעים, ניתן לומר די בוודאות כי ההנהלה הנוכחית של פרטנר לא הצליחה בכך. אמנם הדו"חות שיפרסמו היום בצהריים צפויים להיות טובים, אך מאז נטל דוד אבנר את ניהול החברה בתחילת 2007 הוסיפה מניית פרטנר 17% בלבד (במונחים דולריים). באותו הזמן הוסיפה סלקום 48% ות"א 25 עלה ב-17%.



גלברד, שייטול את הניהול בתוך חודש, חייב להביא את רמת ההוצאות של פרטנר לאזור שבו נמצאת המתחרה סלקום. השאלה אם הוא מסוגל לעשות זאת אינה עומדת על הפרק, אך לא ברור מה יהיה המחיר שהחברה תשלם בגין כך. במשך שנים נהנתה פרטנר מפרמיה מול מתחרותיה. ייתכן כי מהלך קיצוצים אגרסיבי מדי יגנוז סופית את הסיכוי לשקם יום אחד פרמיה זו.



החלטות אלו הן הקלות יותר בעבורו, שכן הוא עמד מול אתגרים גדולים יותר בפלאפון ובבזק. עם זאת, מיד עם כניסתו לחברה תעמוד מולו החלטה אסטרטגית, בעלת השפעה מהותית על רמת ההוצאות השוטפת כבר בטווח הקצר: הוא יידרש להחליט אם להמשיך את הפעילות הקווית של פרטנר וכיצד. כמי שניהל יחד עם אילן בן דב מו"מ לרכישת 012 סמייל, יודע גלברד את הערך האסטרטגי הגלום במיזוג עם פרטנר. החלטתו אם להמשיך ולטפח פעילות פנים-ארצית בתוך החברה תיגזר מכך.



ואולם לא רק זאת ייגזר מכך. גלברד ידוע ביחסו האגרסיבי למשרד התקשורת. עם זאת, מצבה הרגולטורי של פרטנר שונה מזה של פלאפון בזמנו ובזק. בטווח הארוך יותר, פרטנר צריכה את הרגולטור - אם כדי לקבל אישור למזג את 012 סמייל, אם כדי לקבל סביבה רגולטורית תומכת בפעילותה הקווית. הוא יודע כי המשקיעים לא מעריכים לוחמנות, ולראיה הנזק שסבלה ממנו מניית פרטנר בשל המאבק שהוביל בן דב נגד הרחבת התחרות. גלברדבפרטנר יידרש למתן את להבות העימות של בן דב, ולהשאיר מאחוריו את הלוחמנות שאיפיינה אותו בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully