וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תגייסו בכירים שישרדו

מאת רון אשכנז

30.8.2010 / 7:00

מנהלים שעוזבים לאחר תקופה קצרה גובים מחיר גבוה מהארגון. כך תגייסו לעבודה בכירים מתאימים שיישארו בתפקיד יותר משנה וחצי



>> מנהלת בכירה עזבה לא מזמן תאגיד גדול לאחר שנה בלבד בתפקיד. אף כי בהצהרה הרשמית נכתב כי עזבה בשל סיבות אישיות, האמת היתה שהיא לא התאימה לחברה והסתכסכה עם רבים מעמיתיה. ואולם, מה שמטריד יותר הוא שלאותה מנהלת היתה היסטוריה של כישלונות דומים בתפקידים קודמים - עובדה שאיש לא הקדיש לה תשומת לב מיוחדת בתהליך הגיוס.

למרבה הצער, אין זה מקרה נדיר. ממחקרים עולה כי שיעור הכשלונות של גיוס מנהלים בכירים מגיע ל-30%-40% אחרי 18 חודשים. המחיר של כישלונות אלה אדיר: עמלות גיוס מבוזבזות ומוכפלות, אי עמידה ביעדים עסקיים וירידה בתפוקת העובדים. אז מה יכולות החברות לעשות כדי להצליח בגיוס בכירים?



1.שפרו את תהליך הבדיקה. אל תניחו שמגייסי הבכירים שלכם ערכו תחקיר הולם לגבי המועמדים לתפקיד. לחברות ההשמה יש אינטרס למצוא עבודה ללקוחות שלהם ולעתים קרובות הן מסתמכות על דברי המועמדים עצמם. אם אינכם מעורבים בתהליך הגיוס, השלימו את הבדיקות בתחקיר משלכם. השיגו כמה שיותר נתונים. זאת הדרך היחידה לחשוף התנהגות בעייתית שהיתה עשויה להישאר מתחת לפני השטח.



2. אל תתספקו בראיון טיפוסי. מרבית המגויסים עוברים סדרה של פגישות אחד על אחד עם מנהלים בכירים אחרים, שרובם לא זכו להכשרה בטכניקות ראיון יעילות. התנהלות זו הופכת את הראיונות האלה ללא יותר מפגישות נעימות, וכתוצאה, המנהלים נאלצים לקבל החלטות על פי מידע בלתי מספיק.



כדי לשפר את התהליך, צרו מנגנון שיאפשר לכם לבחון את המועמד בפעולה - בקשו מהמועמד להעביר לכם פרזנטציה; ערכו משחק תפקידים שבו המועמד נאלץ להתמודד עם עובד בעייתי; או בקשו ממנו לנהל ישיבה עם מנהלים אחרים.



3. הפחיתו את מספר הגיוסים החיצוניים. אמנם יש חשיבות רבה בהעשרת מאגר הגנים של החברה שלכם עם עובדים חדשים מבחוץ, אך במרבית החברות עדיף בדרך כלל לטפח עובדים שכבר קיימים במערכת. תוכנית קידום ופיתוח חזקה לעובדים שלכם תסייע לוודא שתצמיחו מועמדים טובים למשרות בכירות, שכבר יודעים איך להצליח בתרבות העסקית של החברה שלכם.



הכותב הוא מנהל ושותף בחברת הייעוץ רוברט ה' שפר בקונטיקט. ספרו האחרון הוא "simply effective"



***



הסוגיה: איך להימנע מגיוס של מנהל לא מתאים?



הפתרון: לשנות באופן דרמטי את תהליך ההשמה



הדרך: לא לסמוך רק על המידע מחברת ההשמה, לא להסתפק בראיון אחד על אחד ולחפש יותר מועמדים מתוך החברה



harvard business monday morning



מפרסומי בית הספר למינהל עסקים של אוניברסיטת הרווארד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully