וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדירוג של דמרי עלה - והיא מתכננת לגייס 100 מיליון שקל

ליאור זנו

30.8.2010 / 8:45



>> חברת הנדל"ן י.ח. דמרי, שבשליטת יגאל דמרי, מתכננת לגייס 100 מיליון שקל נוספים באג"ח. לדמרי יש כיום שלוש סדרות אג"ח - ב', ג' וכ"ג. בכוונתה להנפיק סדרה חדשה, שתשמש לפירעון קרן אג"ח קיימת בסך 25 מיליון שקל ולמימון פעילותה השוטפת. הסדרה תיפרע ב-2012-2014 בארבעה תשלומים שווים.

אתמול הודיעה חברת מדרוג כי העלתה את דירוג האג"ח של דמרי מ-a3 ל-a2 לשלוש הסדרות הקיימות, והותירה את אופק הדירוג יציב. כמו כן, אישרה החברה דירוג זהה לסדרה החדשה. לצורך הבטחת ייעוד האג"ח תפקיד דמרי 25 מיליון שקל מתמורת ההנפקה בפיקדון ייעודי שלא ניתן לקזזו כנגד הלוואה בנקאית.



"העלאת דירוג הסדרות נתמכת בין היתר בשיעורי מכירות טובים, בשיעורי רווחיות גבוהים מהממוצע בענף לאורך זמן ובשמירה על היקף פעילות גבוה לאורך שנים, המתבטא ביחסי כיסוי טובים בהשוואה לחברות הפועלות בתחום הנדל"ן המגורים בישראל", כותבים במדרוג. בחברה גם מציינים כי קיימים "שיפור ביחסי האיתנות של דמרי לאורך זמן, צבר קרקעות לא משועבדות, גמישות פיננסית ונזילות טובה ביחס ללוח הסילוקין ויעילות תפעולית בולטת לטובה ביחס למקובל בענף".



מנגד מציינים בחברת הדירוג את חשיפת החברה לשוק הנדל"ן ברומניה ובצ'כיה ואת השפעתו הניכרת של יגאל דמרי על התפתחות החברה, שעלולה ליצור תלות בכישוריו ובניסיונו.



י.ח. דמרי עוסקת בתכנון ובביצוע פרויקטים למגורים ברחבי הארץ ובייזום פרויקטים למסחר, למלונאות ולתעשייה, ומחזיקה במספר נכסים מניבים בישראל. כמו כן, החברה עוסקת, באמצעות חברות בנות וחברות פרויקטים, בייזום והקמה של פרויקטים למגורים ומסחר במזרח אירופה. לדמרי 11 פרויקטים בהליכי ביצוע שונים, שמרביתם אמורים להסתיים ב-2010-2011. לפני כחודשיים רכשה החברה קרקע להקמת 132 דירות ביישוב צורן שבשרון ב-44 מיליון שקל.



דמרי עדיין לא פירסמה את דו"חותיה לרבעון השני של 2010, אך הכנסותיה ברבעון הראשון עלו ב-18% לעומת הרבעון המקביל ב-2009, והסתכמו בכ-93 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully