וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של יפן ירחיב את תוכנית ההלוואות לבנקים כדי להמריץ את הכלכלה ולרסן את הין

סוכנויות הידיעות

30.8.2010 / 8:58

בעקבות פגישת חירום של הבנק המרכזי הוחלט להרחיב את התוכנית ב-116 מיליארד דולר ובשלושה חודשים נוספים



הבנק המרכזי של יפן ירחיב את תוכנית ההלוואה לבנקים על מנת להמריץ את הכלכלה במדינה, לאחר שההתאוששות הכלכלית האטה והממשלה הפעילה לחץ על הבנק המרכזי לפעול.




הבנק המרכזי יגדיל את ההלוואות שלו לבנקים ב-116 מיליארד דולר לסך של 350 מיליארד דולר, כך הודיע הבנק בעקבות פגישת חירום שנערכה בטוקיו. נגיד הבנק מסאקי שירקאווה הגיע לפגישה לאחר שקיצר ביקור שערך בארה"ב בעקבות קריאות מצד פוליטיקאים לפעולה של הבנק שתסייע לעצור את התחזקות הין לשיא של 15 שנה.



החלטת הבנק המרכזי של יפן משקפת את החששות הגוברים באשר להתאוששות הכלכלית בכלכלת המפותחות. ביום חמישי רמז יו"ר הבנק הפדרלי בארה"ב בן ברננקי כי ארה"ב פתוחה לנקוט צעדים נוספים במידת הצורך כדי להימנע ממיתון נוסף.



תוכנית ההלוואות לבנקים ביפן הוקמה בתחילת דצמבר בתגובה להתחזקות שרשם הין בנובמבר, שזינק לרמתו הגבוהה ביותר מאז 1995. החודש חצה הין את נקודה זאת, והגיע ל-83.6 ין לדולר. 116 מיליארד הדולר שנוספו היום יוצעו באשראי לשישה חודשים, לעומת שלושה חודשים עד כה.



בנוסף על תוכנית התמריצים של הבנק המרכזי, ראש ממשלת יפן נאוטו קן, מתכנן תוכנית תמריצים משלו שתעודד את הצמיחה על רקע הירידה המתמשכת במחירים לצרכן והסיכוי כי כלכלת יפן תיפגע בעקבות היחלשות כלכלות אחרות בעולם. נגיד הבנק המרכזי וראש הממשלה יפגשו מאוחר יותר היום כדי לדון בתכניות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully