וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "כלכלת ארה"ב לא צומחת בקצב מספק - אך אין מטה קסמים שיוכל לתקן זאת"

רויטרס

30.8.2010 / 9:20

הנתונים המאכזבים שפורסמו בשבוע שעבר לא הפתיעו את הממשל, אמר אובמה בראיון ל-NBC



נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר אתמול כי כלכלת ארה"ב צומחת, אך בקצב לא מספק, וכי אין שום "מטה קסמים" שיוכל לתקן את בעיותיה. בראיון שהעניק לרשת nbc אמר אובמה כי שלל הנתונים המקרו כלכליים העגומים שפורסמו בשבועות האחרונים היה דבר שהממשל ציפה לו.



נתוני מכירות הבתים והתמ"ג שפורסמו בשבוע שעבר הגבירו את החששות מכך שכלכלת ארה"ב תיפול למיתון חוזר, או תעמוד בפני תקופה ארוכה של צמיחה איטית שלא תצליח לשפר את מצבו של שוק העבודה.




"הכלכלה עדיין צומחת, אך לא בקצב הרצוי", אמר אובמה בראיון מניו אורלינס, שם עצר בדרכו חזרה מחופשה במרת'ס ויניארד שבמסצ’וסטס. אובמה התייחס בדבריו לבחירות הקרבות לקונגרס, ואמר כי על הקונגרס לאשר כמה מהצעותיו, כמו זו שנועדה לעודד הלוואות לעסקים קטנים ולהעניק להם הטבות מס.



ביום שישי דיווח משרד המסחר האמריקאי כי התמ"ג של ארה"ב צמח ב-1.6% ברבעון השני, הרבה מתחת להערכה הראשונית לצמיחה של 2.4%. מספר ימים קודם לכן נודע כי מכירות הבתים הקיימים בארה"ב צנחו ביולי ב-27% לשפל של 15 שנה. "צפינו שההתאוששות תאט", אמר אובמה.



יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אמר ביום שישי כי הבנק המרכזי מוכן לנקוט בצעדים נוספים במידה ומצב הכלכלה יחמיר, אך אנליסטים העריכו כי מרחב הפעולה של הבנק הפדרלי מוגבל, היות שהריביות נמצאות כבר בשפל.



אובמה אמר כי חשוב לאזן בין הצורך לסייע לכלכלה בטווח הקרוב, לבין הרצון להבטיח שהגירעון התקציבי לא ימשיך להתנפח. "אנחנו חייבים לדחוף את הכלכלה לצמיחה. אך באותה עת, עלינו להשתלט על הגירעון בטווח הבינוני והארוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully