וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טק-קראנץ': סיסקו הגישה הצעה לרכישת סקייפ

סוכנויות הידיעות

30.8.2010 / 9:39

סיסקו הגישה הצעתה לפני ההנפקה הראשונה לציבור המתוכננת של סקייפ בניו יורק



סיסקו, ענקית ציוד רשתות התקשורת, הגישה הצעה לרכישת חברת הטלפון האינטרנטי סקייפ לפני ההנפקה הראשונה לציבור המתוכננת של סקייפ בניו יורק, כך לפי הבלוג האינטרנטי טק-קראנץ'.



הבלוג לא הצליח לאשר את הידיעה עם מקורות אחרים, אך אם נכון הדבר ההצעה עשויה להוביל לרכישת הענק. לפי הבלוג, בכירים בסקייפ מצפים ששווי החברה יעמוד על 5 מיליארד דולר בהנפקה הראשונה לציבור, ולכן סיסקו תיאלץ להגיש הצעה בסדר גודל דומה.



בעבר גם גוגל התעניינה ברכישת סקייפ, אבל חששות מפני ביטול העסקה על ידי הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב גרמה לענקית האינטרנט שלא להגיש הצעת רכש. בתחילת אוגוסט הגישה סקייפ לרשות ני"ע בארה"ב (sec) תשקיף ראשוני לקראת הנפקה ראשונה לציבור (ipo) בבורסת נאסד"ק, במסגרתה .




סקייפ, שירות שיחות הטלפון הבינלאומיות הגדול בעולם, מסרה כי גולדמן סאקס, ג'י.פי. מורגן ומורגן סטנלי יהיו החתמים המובילים של ההנפקה. עוד עלה מהתשקיף כי נכון לסוף יוני נספרו לסקייפ 560 מיליון משתמשים רשומים - זינוק של 41% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת.



רווחי סקייפ נפלו ב-42% במחצית הראשונה של 2010 ל-13.1 מיליון דולר עקב תשלומי ריבית הקשורים למכירת החברה על ידי אי-ביי. הכנסותיה באותה התקופה צמחו ב-25% לעומת המחצית הראשונה של שנת 2009 ל-406 מיליון דולר.



ענקית המסחר המקוון אי-ביי מכרה בשנה שעברה נתח של 70% ממניות סקייפ תמורת כשני מיליארד דולר לקבוצת משקיעים הכוללת בין השאר את חברות ההשקעה הפרטית סילבר לייק ואנדרסון הורביץ. המכירה בוצעה במסגרת הסכם פשרה בין אי-ביי למייסדי סקייפ ניקלס זנסטרום ויאנוס פריס, אשר נגע למחלוקת על הבעלות על כמה מטכנולוגיות סקייפ. במסגרת ההסדר קיבלו המייסדים נתח של 14% ממניות החברה, מתוך אלו שמכרה אי-ביי, אשר בידיה נותרו 30% ממניות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully