וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאומי ירכוש מניות מתנובה

יורם גביזון

30.8.2010 / 10:30

זרוע ההשקעות הריאליות של הבנק עשויה לרכוש ממאיר שמיר 20% תמורת 400 מיליון דולר. עם זאת, מכיון שהבנק מחזיק בחברה לישראל, עליו לקבל את הסכמת בנק ישראל לרכישה

לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, צפויה לרכוש נתח של עד 20% מחברת תנובה מידי חברת חברת מבטח שמיר תמורת 400 מיליון דולר, כלומר לפי שווי חברה של 2 מיליארד דולר.

לאומי פרטנרס ומבטח שמיר שבשליטת מאיר שמיר טרם החלו במשא ומתן פורמלי על תנאי העסקה, שכן בנק לאומי שמשמש כבנקאי הן למבטח שמיר והן לקרן אייפקס בעלת השליטה בתנובה, ממתין לקבלת היתר מבנק ישראל לרכוש את ההחזקה בתנובה ולאישור משני בעלי המניות העיקריים בתנובה לגבי מבנה ההחזקות העתידי בתנובה.

בנק לאומי אינו רשאי על פי חוק הבנקאות להחזיק בלמעלה מ-20% ממניותיו של תאגיד ריאלי וביותר מקונגלומרט אחד (חברת השקעות שפעילה ב-3 תחומי משק והונה העצמי עולה על 1.7 מיליארד שקל), ומכיון שהבנק כבר מחזיק בחברה לישראל עליו לקבל את הסכמת בנק ישראל לכך שתנובה אינה מוגדרת כקונגלומרט.

עו"ד דליה טל, היועצת המשפטית של בנק לאומי, קיבלה לאחרונה חוות דעת לפיה תנובה אינה מוגדרת כקונגלומרט. נושא נוסף שבנק לאומי חייב להסדיר הוא הדיווח על התוצאות הכספיות של תנובה. קרן אייפקס שמנוהלת על ידי זהבית כהן מחזיקה בזכות וטו על זהות הגוף העסקי שירכוש את מניות תנובה (20.7%) שמוחזקות על ידי מבטח שמיר. כהן אינה צפויה להסכים שלאומי פרטנרס תרכוש את ההחזקה של מבטח שמיר בתנובה, אלא אם לאומי פרטנרס תחזיק בנתח שאינו מחייב דיווח לבורסה על תוצאותיה של תנובה, ותקבל את הסכמת רשות ניירות ערך לכך שלא תדווח על תוצאותיה של תנובה.

אחד התרחישים שעשויים לאפשר זאת הוא שלאומי פרטנרס תרכוש נתח של 10% בתנובה, תוותר על מינוי דירקטור בתנובה כדי להימנע מהשפעה מהותית על עסקיה, ותמכור את יתרת המניות לשותף שלישי פרטי שלא יהיה חייב בדיווח על תוצאותיה הכספיות של תנובה.

לאומי מסר בתגובה: "הבנק מתעניין בהשקעה בתנובה ומעבר לכך אין לו מה להוסיף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully