וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעשיית המוסיקה בלחץ: רק 9 מיליון מכשירי אייפוד נמכרו הרבעון - הרמה הנמוכה מאז 2006

סוכנויות הידיעות

30.8.2010 / 10:38

מכירות האייפוד מובילות את רכישות המוסיקה הדיגיטלית



מכירות מכשירי האייפוד - נגן המוסיקה של אפל - ירדו לרמתן הנמוכה מאז שנת 2006 במהלך הרבעון השני. ברבעון שנסתיים בחודש יוני נמכרו 9 מיליון מכשירים, כך דיווח העיתון "גרדיאן".



מכשיר האייפוד, אשר הושק לראשונה בשנת 2001, נמצא כעת בירידה מתמדת. בעוד אפל אינה מודאגת באופן כללי, שכן מכירות האייפונים ומכשירי האייפד נמצאות בעלייה - הירידה במכירות הנגנים מדאיגה דווקא בכירי תעשייה אחרת: תעשיית המוסיקה.



תעשיית המוסיקה הסתמכה על מכירות האייפוד להוביל את רכישות המוסיקה הדיגיטלית, אם מחנות המוסיקה המקוונת אייטונס, או חנויות כמו אי מיוזיק ונאפסטר, או מחנויות מקוונות כמו אמזון. הבעיה לטענת בכירי ענף המוסיקה הוא שמכירות המוסיקה צומחות כמו מכירות מכשירי האייפוד, ומכיוון שהמכירות מתחילות לדרוך - כך מאבדים האנשים עניין ברכישת מוסיקה דיגיטלית.



"בימים בהם אנחנו שואלים האם המוסיקה הדיגיטלית היא התחליף לדיסקים, כמו שהיה הדיסק לתקליטים, אנחנו מתחילים לראות דעיכה במכירות", אמר מארק מוליגן, אנליסט של חברת המחקר פורסטר.



מכירות הדיסקים ברחבי העולם ירדו ב-12.7% (או ב-1.6 מיליארד דולר) - בשנת 2009 לעומת 2008. מכירות המוסיקה הדיגיטלית עלו ב-9.2% בלבד (או ב-400 מיליון דולר).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully