וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורכת דין לשוטר: "אדם מוכשר כמוני מצליח - אדם כמוך משרת במשטרה"

מאת עמית בן-ארויה

30.8.2010 / 7:00

בין שאר מעלליה של עו"ד נגה ויזל: לתובע המשטרתי בבית המשפט אמרה, "אתה הומו כמו המפקד שלך" ■ הורשעה בבית הדין המשמעתי ונגזרו עליה השעיה על תנאי לחצי שנה, נזיפה וקנס של 3,000 שקל ■ בכוונתה לערער: "הכל כתוצאה מתלונה שהגשתי במשטרה על הטרדה מינית שע



השעיה על תנאי לחצי שנה, נזיפה וקנס של 3,000 שקל נגזרו לפני כמה ימים על עורכת הדין נגה ויזל שהורשעה בבית הדין המשמעתי בסדרת עבירות לאחר שעלבה באנשי משטרה. ויזל עוסקת בתחום הפלילי, ובין השאר ייצגה את עד המדינה בפרשת השוטרים מנהריה, פרשיות אונס, אלימות וסמים.



במארס 2008 ייצגה עו"ד נגה ויזל נאשם בתיק פלילי. לפני שהחל הדיון ניגשה לתובע המשטרתי, עו"ד דורון אמיר, והם החלו לשוחח על התיק. לפתע אמרה לו "כמו המפקד שלך סגלוביץ (ניצב יואב סגלוביץ, ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה-ע.ב.א), גם אתה הומו". כשהחל הדיון ביקש אמיר שהדברים יירשמו בפרוטוקול. ויזל הגיבה ואמרה: "חברי פשוט משקר במצח נחושה וצר לי שזה יגיע ללשכת עורכי הדין".



באישום נוסף נטען, כי באפריל 2008 שלחה ויזל מכתב לסגן ניצב מוריס אברהמי שבו השתלחה באברהמי מחד גיסא ופיארה את עצמה מאידך גיסא. בין השאר כתבה: "ברור שאתה נוקם בי מכיוון שאני אחת עורכות הדין הטובות בישראל", "אם אתה רוצה להיות שכיר שלי, שלח לי קורות חיים ואשקול את הבקשה. אין צורך להיות כועס וממורמר. אדם מוכשר כמוני מצליח - אדם כמוך משרת במשטרה".



ויזל הואשמה בעבירות של התנהגות בחוסר דרך ארץ במסגרת טיעונים בבית משפט, התנהגות בלתי חברית כלפי חבר למקצוע, מעשים הפוגעים בכבוד המקצוע והתנהגות שאיננה הולמת את המקצוע. לאחר שהוכח כי הדברים שהוטחו כלפי אמיר לא נאמרו במהלך טיעון משפטי זוכתה ויזל מעבירה של התנהגות מחוסרת דרך ארץ בבית משפט, אך הורשעה בשאר העבירות.



"התבטאויות ויזל הן חמורות מאוד", קבע קצרות הרכב הדיינים בגזר הדין. "יש להוקיע אותן מכל וכל למען יישמר כבוד המקצוע שעיני כולנו רואות בכרסומו חדשות לבקרים". בית הדין בראשות עו"ד דרור זמיר התחשב בהודאתה של ויזל כבר בדיון הראשון ובהיעדר הרשעות משמעתיות קודמות.



ויזל מסרה בתגובה כי תערער על גזר הדין לבית הדין הארצי. "בית הדין שגה בכך שפסק ענישה מחמירה כל כך", אמרה ויזל. "מדובר בפסיקה תקדימית שאינה תואמת את אופי העבירה. התבטאויות חמורות אחרות של עורכי דין בעבר הסתיימו בקנס, או נזיפה ותו לא במסגרת עסקת טיעון".



לדבריה, "בית הדין לא התייחס לטענה שהדברים נאמרו למעורבים בהליך הפיטורים שלי ממשטרת ישראל, אברהמי וסגלוביץ', ושמטרת התלונה היתה המשך מסע הנקמה נגדי כתוצאה מתלונה שהגשתי במשטרה על הטרדה מינית שעברתי בתקופת עבודתי שם". נציג ועד מחוז תל אביב בתיק היה עו"ד יעקב אבירם. ויזל יוצגה על ידי עו"ד שמעון כץ. (בד"מ 141/09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully