וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנורה סיימה את הרבעון השני בהפסד של 47 מיליון שקל

נועם בר

30.8.2010 / 11:42

מנורה סבלה מקנס של 14 מ' ש' מהמפקח על הביטוח, מעדכונים אקטואריים בסך 20 מ' ש' ומצמצום מרווחי הקופ"ג



חברת הביטוח סגרה את דוחות ענף הביטוח לרבעון השני של 2010 עם תוצאות חלשות. במקביל לירידה חדה ברווחי השקעות שנבעה מרבעון חלש בשוק ההון, סבלה מנורה מקנס של 14 מיליון שקל שהטיל עליה המפקח על הביטוח בשל פרשת ההלוואות הבעייתיות שנחשפה לפני שנה ב-themarker.



ההכנסות ביחס לרבעון המקביל, הצטמקו ב-58% ל-977 מיליון שקל. בשורה התחתונה סיימה מנורה את הרבעון עם הפסד כולל של 47 מיליון שקל - לעומת רווח כולל של 193 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. גם שורת הרווח הנקי סיימה בהפסד של 23 מיליון שקל - לעומת רווח של 109.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.




פעילות ביטוחי החיים שהייתה החשופה ביותר לירידות בשוק ההון, סגרה בהפסדים גדולים של 79 מיליון שקל - לעומת רווח של 79 מיליון שקל ברבעון המקביל. זאת על אף גידול של 16% בפרמיות ברוטו שהורווחו ל-504 מיליון שקל ברבעון.



תחת תוצאות ביטוחי החיים נכללות גם תוצאות ביטוחי הבריאות. מנורה סבלה כאן מעדכון של ההנחות האקטואריות הקשורות בשיעורי התמותה ושיעורי הביטולים הצפויים. בשל העדכון, נאלצה מנורה להגדיל את העתודות הביטוחיות בפעילות ביטוחי הבריאות - דבר שעלה בפגיעה של 20 מיליון שקל ברווח לפני מס.



קופות הגמל מבטיחות התשואה פגעו ברווח



באופן מפתיע, בפעילות הפנסיה בה מחזיקה מנורה בקרן מבטחים, הגדולה בישראל, נרשמה ירידה של 13% ברווח, זאת בניגוד למגמה בשאר הענף. במנורה מסבירים את הירידה ברווח בגידול במצבת כוח האדם שגרמה לגידול של 4 מיליון שקל בהוצאות והנהלה.



פעילות הגמל של מנורה גם ספגה מכה והרווח ממנה צנח ב-72% ל-4.6 מיליון שקל בלבד. זאת, במקביל לירידה של 21% בהכנסות שהסתכמו ב-122.5 מיליון שקל. למנורה קופות גמל מבטיחות תשואה, בהן היא גוזרת לעצמה כרווח את התשואה העודפת על שיעור התשואה הריאלי שהבטיחה לחוסכים. בשל הירידות בשווקים והאינפלציה הגבוהה שהייתה ברבעון השני, הצטמצם המרווח בין התשואה שהשיגה בפועל לתשואה שהבטיחה מנורה לחוסכים והרווח ירד.



גם פעילות הביטוח הכללי נפגעה מהירידות בשווקים וסיימה ברווח כולל של 45.6 מיליון שקל - ירידה של 55% לעומת הרבעון המקביל. זאת על אף יציבות בפרמיות ברוטו שהורווחו שהסתכמו ב-559 מיליון שקל.



מנורה סיימה את הרבעון השני עם עודף הון של 488 מיליון שקל כשהיא עומדת כבר עכשיו במלוא דרישות ההון המחמירות של הסולבנסי 2 שאמורות להיכנס לתוקף במלואן בסוף 2011. אם תרצה מנורה היא תוכל לחלק דיבידנד ללא אישור המפקח, זאת לאחר שלוש שנים שלא חילקה דיבידנד.





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully