וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת האנרגיה של אלוביץ' רשמה הכנסה של 8 מיליון שקל - אך עדיין לא עברה לרווח

ואדים סבידרסקי

30.8.2010 / 19:14

אנלייט רשמה הפסד נקי של 750 אלף שקל, לעומת הפסד של 400 אלף שקל ברבעון המקביל



, שבשליטת שאול אלוביץ', מציגה גידול חד בהכנסותיה ל-7.9 מיליון שקל ברבעון לעומת כ-600 אלף שקל ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, עלויות המכירה של החברה כמעט זהות להכנסותיה, מה שהוביל אותה לרווח גולמי צנוע של כ-850 אלף שקל. לאחר כל ההוצאות רשמה החברה הפסד הנקי של 750 אלף שקל לעומת הפסד של 400 אלף שקל ברבעון המקביל.



במחצית הראשונה של 2010, רשמה החברה הכנסות של כ-17.2 מיליון שקל בשורת ההכנסות לעומת כ-740 אלף שקל בלבד בתקופה אשתקד. הגידול החד בהכנסות נבע בעיקר כתוצאה מזכייה בפרויקטים רבים, ומגידול חד בקצב ההתקנות עבור לקוחות.



החברה השלימה במהלך המחצית הראשונה של 2010 הקמה של 37 מתקנים סולריים, מתוכם 21 ברבעון השני של 2010. אולם אנלייט המשיכה לרשום הפסד מפעילותה אשר בסיכום חציוני הסתכם בכ-1.36 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה אשתקד.



החברה, שהחלה לפעול החל מאוגוסט 2008, מתמקדת בהקמת פרויקטים בבעלותה או בבעלות משותפת, העתידים להניב הכנסה לאורך זמן ממכירת חשמל סולרי לחברת החשמל במסגרת חוזים ארוכי טווח.



בשנת 2010 החלה אנלייט לרשום הכנסות בגין מכירת חשמל לחברת החשמל, וזאת כתוצאה ממודל פעילותה והאצת הקמת פרויקטים. החברה מפתחת מיזמים בהיקף פוטנציאלי מצטבר של מעל 55 מגה ואט. בתקופת הדו"ח החברה חתמה על הסכמי שכירות, שותפות, תכנון והקמה של מתקנים בינוניים וקטנים בהיקף מצטבר של כ-35 מגה ואט. בשלבי משא ומתן, נמצאים עוד פרויקטים נוספים בהיקף של כ-20 מגה.



שאול אלוביץ', בעל השליטה בחברה, בבזק וקבוצת יורוקום, מיזג את פעילות האנרגיה הפוטו וולטאית של אנלייט לתוך שלד בורסאי סהר בסוף חודש יוני 2010 ובכך קיצר את דרכה לבורסה. מאז כניסת הפעילות אנלייט למסחר, השלימה המניה את העלייה של כ-50%. נכון להיום, החברה פועלת רק בישראל אך בוחנת את הרחבת הפעילות שלה גם לפרויקטים בתחום ה- pv בחו"ל וכניסה למגזרי פעילות נוספים בתחום האנרגיה המתחדשת, ביניהם ייצור חשמל מטורבינות רוח.



לאחר תאריך המאזן, קיבלה החברה מכתב עקרונות מהראל ביטוח, ומכתב הצעה מיורוקום תקשורת, להעמיד לטובתה הלוואות השתתפות בהיקף של עד 170 מליון שקל כל אחת, להשלמת מימון ההון העצמי שיידרש לחברה לשם מימון פרויקטים בתחום ייצור האנרגיה הפוטו-וולטאית בישראל.



גלעד יעבץ, מנכ"ל אנלייט אנרגיה מתחדשת, מסר כי "במחצית הראשונה של 2010, התמקדנו בייזום, תכנון והקמה של מערכות סולאריות בבעלות מלאה או חלקית של החברה. הניסיון שצברנו, לצד ביסוס אנלייט בשורה הראשונה של החברות הפועלות בתחום הפוטו-וולטאי בישראל, מאפשרים לנו להיכנס לפרויקטים בסדרי גודל משמעותיים, וליהנות לאורך זמן מהכנסות קבועות ממכירת חשמל בחוזים ארוכי טווח עם חברת החשמל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully