וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך טק קראנץ': "נשים צריכות להפסיק להאשים את הגברים במיעוט יזמיות ההיי-טק"

סוכנויות הידיעות

30.8.2010 / 19:27

מייקל ארינגטון כתב את הדברים בעקבות מאמר שפירסם "וול סטריט ג'ורנל" על תת-ייצוג של נשים בסטארט אפ



מייקל ארינגטון, העורך הראשי של בלוג הטכנולוגיה טק-קראנץ', הצטרף בסוף השבוע לויכוח המסעיר את ארה"ב סביב מיעוט הנשים בקרב יזמים במגזר הטכנולוגיה, ובפוסט שפירסם טען כי הנשים צריכות להפסיק להאשים את הגברים בתת-הייצוג שלהן כמובילות חברות סטארט-אפ, דיווח אתר "ביזנס אינסיידר".



הסערה החלה בעקבות מאמר שפירסמה ביום שישי שירה אוביד במדור הדעות של העיתון "וול סטריט ג'ורנל" תחת הכותרת: "להתמודד עם היעדר נשים שמובילות חברות סטארט-אפ בתחום הטכנולוגיה".



"רק כ-11% מהחברות בארה"ב שבהן השקיעו קרנות הון סיכון בשנת 2009 היו חברות שבראשן עומדת או עמדה מנכ"לית או שמייסדיה היו נשים", כתב אוביד במאמר בג'ורנל. "בארץ חברות הסטארט-אפ, שבה רעיון טוב אמור להעפיל בחשיבותו על מעמד חברתי או כל דבר אחר, היעדרן של נשים בעמדות מפתח בולט במיוחד", הוסיפה.




המאמר עורר את חמתו של ארינגטון, אשר מיהר לפרסם שלשום פוסט בו טען כי נשים צריכות להפסיק להאשים את הגברים בבעיותיהן. "בפעם הבאה שאתן הנשים תרצו להתחיל להפנות אצבע מאשימה כלפי כאשר אתן דנות בבעיה של מיעוט נשים בטכנולוגיה, פשוט תעצרו. תביטו בראי. ותבינו כי יש נשים שמתלוננות על כך שיש פחות מדי נשים בתחום הטכנולוגיה, ויש נשים אחרות שפשוט הולכות ומקימות חברות. עדיף שיהיו לנו פחות נשים מהסוג הראשון ויותר נשים מהסוג השני", כתב ארינגטון.



בפוסט מצטט ארינגטון שיחה שניהל עם סיאן בניסטר, מייסדת שותפה באתר האינטרנט zivity, אשר הושק בתחרות של טק-קראנץ' ומאפשר לדוגמניות להרוויח כסף מפרסום תמונות, בעיקר תמונות עירום, וכן ליצור אינטראקציה עם המעריצים. "נשים הן יזמות גרועות רוב הזמן מכיוון שהן נוטות מטבען יותר לטפח את הקיים במקום ליטול סיכונים", צוטטה בניסטר על ידי ארינגטון. "כאשר גברים מגלגלים קוביות ונוטלים סיוכנים, החברה אינם מענישה אותם על כך, וזה חלק מטבעם ליטול סיכונים טפשיים", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully