וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בניו יורק מתנהל בירידות

ואדים סבידרסקי

30.8.2010 / 22:00

שבוע המסחר בוול סטריט נפתח במגמה שלילית בעקבות אי הבהירות השולטת בשווקי עולם: דאו ג'ונס מאבד 0.8% מערכו, נאסד"ק ו-S&P 500 יורדים ב-0.8%

מתגברות הירידות בפתיחת שבוע המסחר בוול סטריט, בהתאם למגמה באירופה ועל רקע דיווחי מקרו שונים. הדשדוש נמשך עקב אי הבהירות השולטת בשווקים הגלובליים, לצד אמירות מעודדות של קובעי המדיניות בניסיון להקטין את רמת אי הוודאות. מדד דאו ג'ונס מאבד 0.8% ונסחר ברמה של 10,070 נקודות; נאסד"ק יורד ב-0.85% לרמה של 2,135 נקודות; ו-S&P 500 משיל כ-0.8% ל-1,056 נקודות.

בזירת המקרו האמריקאית, הצריכה הפרטית בארה"ב צמחה בחודש יולי בשיעור חד מהצפוי ובקצב כפול מהגידול בהכנסה האישית - שצמחה בשיעור מתון מהצפוי. מדד האינפלציה המבוסס על הצריכה הפרטית - המדד המוערף על הבנק הפדרלי לאומדן האינפלציה - עלה ב-0.1% ביולי. הצריכה הפרטית גדלה בחודש שעבר ב-0.4% - השיעור החד ביותר מאז מארס - לאחר שנותרה ללא שינוי בחודש יוני, כך מסר היום משרד המסחר האמריקאי.

תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 0.3%. ההכנסה האישית גדלה ביולי ב-0.2% לאחר שנותרה ללא שינוי בחודש יוני. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה חדה יותר של 0.3%. שיעור החיסכון ירד בחודש שעבר ל-5.9% לעומת 6.2% בחודש יוני.

בהמשך השבוע, יתגבר זרם הנתונים המעידים על מצבה של הכלכלה הגדולה בעולם כאשר העניין המרכזי מהווה דיווח התעסוקה בסוף השבוע. ביום שלישי יפורסם מדד S&P קייס שילר העוקב אחר מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, מדד ביטחון הצרכנים לחודש אוגוסט והפרוטוקולים מוועידת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב. ביום רביעי יפורסם סקר ADP לחודש אוגוסט, העוקב אחר נתוני התעסוקה במגזר הפרטי בארה"ב, נתוני ההוצאות על בנייה, מדד מנהלי הרכש ומכירות המכוניות בארה"ב. ביום חמישי יפרסם הממשל האמריקאי את נתוני יעילות הייצור, ההזמנות ממפעלים ותביעות האבטלה הראשונות. ביום שישי יפורסם דו"ח התעסוקה לחודש אוגוסט.

בסקר שערכה האגודה הלאומית לכלכלה עסקית (NABE) בין ה-30 ביולי ל-10 באוגוסט, כ-60% מתוך 242 הכלכלנים ענו כי המדיניות המוניטרית של הבנק הפדרלי הולמת את התנאים הכלכליים הנוכחיים בארה"ב. לאחר הותרת הריבית בשפל של 0%-0.25% בהודעת הפד האחרונה, כ-67% מהכלכלנים מאמינים כי החלטתו של הבנק תסייע להאצת קצב התאוששות הכלכלה.

בטווח הקרוב, 45% מהכלכלנים מאמינים כי ישנו סיכון לדפלציה. עם זאת, בתחומים אחרים הביעו הכלכלנים ספקנות. 89% מהנשאלים סבורים כי לרפורמה הפיננסית אשר אושרה לאחרונה תהיה השפעה צנועה בלבד במניעת משבר עתידי, ורק 3% מאמינים ביכולתה לצמצם סיכונים עתידיים.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully