וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה: ראש עיריית גבעתיים מנע את פיתוח מתחם קולנוע שביט משיקולים זרים

מאת רנית נחום-הלוי

31.8.2010 / 6:48

בלעדי בעל חברת שביט תובע את ראש העירייה ב-5 מיליון שקל, בטענה שעיכב את הפיתוח במתחם ערב הבחירות לעירייה. עיריית גבעתיים: אנו פועלים לטובת התושבים ולא למען יזמים



>> עיריית גבעתיים מנעה מחברת שביט, שבבעלותו של עו"ד שמואל זיסמן, לפתח את מתחם קולנוע שביט בעיר וכתוצאה מכך נגרמו לחברה שבבעלותו נזקים המוערכים בסך מצטבר של 10 מיליון שקל - כך טוען זיסמן בתביעה נגד עיריית גבעתיים, שאותה הגיש לבית המשפט המחוזי בתל אביב. סכום התביעה הוא 5 מיליון שקל.

קולנוע שביט נבנה בשנות ה-50, וכולל שטח בנוי של כ-2,600 מ"ר. הוא נמצא בבעלות חברת שביט, שאותה רכש זיסמן לפני ארבע שנים, לאחר שיזמה שינוי בתוכנית בניין העיר המתייחסת המבנה, שאיפשרה להפעיל בו סופרמרקט, בין השאר. על פי התביעה, כשנרכש הנכס ב-2006, ביקשה החברה היתר לפתיחת סופרמרקט, אך הובהר לה ללא דיון מוקדם כי הסיכויים לקבלת היתר כזה קלושים.



לטענת זיסמן, גורמים בעירייה סירבו להעביר את הבקשה לוועדה המקומית וביקשו מהחברה לערוך סקר צרכנים כתנאי להעברת הבקשה, לעמוד בתקני חנייה ולהחתים את דיירי הבית המשותף על הבקשה. בהמשך, כך נטען, ביטלה העירייה את הפטור שניתן לחברה מתשלום דמי ארנונה.



הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה, שנדרשה לנושאים אלה בעקבות ערר שהוגש לה, דחתה את עמדת הוועדה המקומית, וקבעה שהחברה זכאית להפעיל סופרמרקט וכי יש לאשר לה שימוש חורג לצמיתות ופטור מחנייה. לטענת החברה, למרות החלטת הוועדה המחוזית, נגרמו לה נזקים, היות שהנכס נותר שומם ובמהלך הזמן פרצו אליו אלמונים. בכך נגרם לה נזק שנאמד לטענתה בחצי מיליון דולר.



התביעה הוגשה נגד ראובן בן שחר, ראש עיריית גבעתיים המשמש גם יו"ר הוועדה המקומית, נגד מהנדס העיר רפי גרציאני ונגד העירייה. נטען בה כי בן שחר וגרציאני, "ביחד ולחוד, התנגדו לפתיחת סופרמרקט בנכס וניצלו, בניגוד לכל אמת מידה סבירה ואובייקטיבית, את כוח השררה וסמכויותיהם נגד התובעת".



עוד נטען בתביעה כי "הנתבעים נהגו כלפי התובעת בשרירות לב, אטימות ומשוא פנים, תוך שקילת שיקולים זרים ואינטרסים אישיים פסולים, לרבות שיקולים פופוליסטיים ערב בחירות לראשות העירייה ולמועצת העיר מתוך חשש לאיבוד התמיכה הפוליטית של התושבים באזור בו מצוי הנכס. כל זאת בכסות של הליכים ביורוקרטיים". כתב התביעה שהוגש באמצעות עורכי הדין שמוליק קסוטו ודן נובהארי ממשרד קסוטו נוף.



מעיריית גבעתיים נמסר בתגובה: "העירייה דוחה את טענות היזם, ותגיב בפירוט רק בבית המשפט. בכל מקרה, רק טובתם של תושבי גבעתיים תעמוד לנגד עיניה, ולא אינטרס אישי או עסקי של יזם זה או אחר. בכל הנוגע להיות המבנה מוזנח, עיריית גבעתיים מצפה מבעליו של כל נכס בעיר לשומרו ולתחזקו בדרך ראויה. אם לא יעשה כך והנכס ייהפך למפגע תברואתי או למטרד, תפעל העירייה כדי להפסיק מיד מצב זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully