וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החגים הקפיצו את הדרישה לעובדים זמניים - אך הביאו לדחיית גיוסם של עובדים קבועים

מאת חיים ביאור

31.8.2010 / 6:48

חברות דוחות את גיוסם של עובדים קבועים עד לאחר החגים, כדי להימנע מהצורך לשלם להם שכר על חודש עבודה מלא



>> עשרות אלפי עובדים זמניים דרושים בימים אלה למגזר הפרטי, לקראת החגים - כך עולה מבדיקה שערכו חברות ההשמה ל.מ ואורטל, המתייחסת לתקופה שמסוף אוגוסט עד תחילת אוקטובר 2010.

מהבדיקה עולה עוד כי החברות במשק דוחות את גיוסם של עובדים קבועים עד לאחר החגים, כדי להימנע מהצורך לשלם להם שכר עבור חודש עבודה מלא. במקביל, ממודעות הדרושים המתפרסמות בתקשורת ובאתרי החברות עולה כי הן מחפשות עובדים לתקופת העסקה של מעט יותר מחודש ימים, שלאחריה כל העובדים הללו יפוטרו, למעט חריגים.



בל.מ, שבניהולו של רפי אלימלך, ובאורטל, שבניהולו של נחום רחמים, אומרים שהגידול החד ביותר (40%) בביקוש לעובדים זמניים הוא ברשתות האופנה, חנויות המתנות ורשתות הריהוט; זאת לעומת הביקוש בחודשים הקודמים, שבהם לא חלו חגים.



גידול של 30% בביקוש לעובדים זמניים נרשם ברשתות השיווק והמזון הגדולות, כמו שופרסל, רבוע כחול וחצי חינם. הביקוש הוא לקופאיות, מחסנאים, סדרני סחורות ועובדים למעדניות ולמחלקות הירקות והבשר. לדברי אלימלך ורחמים, באזור השרון המחסור בעובדים אלה כה חמור, עד שהרשתות החליטו לארגן הסעות מרוכזות לעובדים מאשקלון ומאשדוד.



הביקוש לעובדי מלונאות גדל בשיעור של 20% והוא מתמקד בעיקר במלונות ים המלח ואילת. מדובר בחדרניות, מלצרים ועובדי תחזוקה וניקיון ומעט פחות פקידי קבלה. גידול בשיעור דומה נרשם גם בביקוש לעובדי מסעדות ובתי קפה (בעיקר מלצרים) ולעובדי חברות קייטרינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully