וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובה תפתח שעריה למשקיעים זרים - תאפשר לחכור קרקעות ל-99 שנה

אי-פי

31.8.2010 / 6:48

הצעד עשוי להביא להקמת מגרשי גולף ובתי חוף יוקרתיים באי הקומוניסטי



>> קובה תאפשר למשקיעים זרים לחכור מקרקעין ששייכים למדינה לתקופה של עד 99 שנה - צעד שעשוי להוביל לפיתוח מגרשי גולף ובתי חוף יוקרתיים לתיירים עשירים.



הבשורה התקבלה בהתלהבות בקרב המשקיעים הזרים, אך חלקם התריעו כי קובה הפעילה בעבר תוכנית דומה, שנועדה לעודד בעלות זרה על נכסים מתוך כוונה להגדיל את ההכנסות מתיירות - אך לבסוף ביטלה את הרפורמות כשמצב הכלכלה השתפר.

ביום חמישי שעבר פירסמה הממשלה צו שמפשיר נכסי מקרקעין למשקיעים זרים, לתקופת חכירה של 99 שנה. ביום שישי פירסמה הממשלה צו נוסף שמרחיב את זכויות התעסוקה העצמית, ומאפשר לקובנים לגדל ולמכור כמויות קטנות של מוצרי חקלאות בבתיהם או בדוכנים מיוחדים.



החוות החקלאיות הגדולות במדינה נמצאות בידי הממשלה, אך חוות קטנות מורשות לעבד את אדמתן ולמכור את תוצרתן. הצו החדש יאפשר לקובנים רבים יותר לעשות זאת, והכנסותיהם יחויבו במס.



צעדים אלה הם חלק מתוכניתו של הנשיא ראול קסטרו לצמצמם את שליטת הממשלה בכלכלה ולייצר הכנסות חדשות עבור הממשלה.



עם זאת, עדיין מוקדם מדי להכריז על עידן חדש בקובה - טוען ג'ון קאווליץ', יועץ פוליטי בכיר ליחסי ארה"ב-קובה. "אני לא חושב שזה יפרוץ את הסכר. סביר יותר שזה יפתח ברז, כך שאנשים יידעו שיש מים", אמר קאווליץ'.



רובין קונרס, נשיא ומנכ"ל חברת ליז'ר קנדה, שמתכננת לבנות מלונות, וילות ושני מגרשי גולף על רצועת חוף בג'יבקואה, 64 ק"מ מהוואנה, אמר: "אפשר לומר שהזמנים משתנים".



קובה כבר מאפשרת כיום לחכור קרקעות לתקופה של עד 50 שנה, עם אפשרות להארכה של עד 25 שנה. ואולם במשך זמן רב הפעילו משקיעים זרים לחץ על גורמי תיירות במדינה לאפשר עסקות ל-99 שנה, שיקנו להם יותר שקט. הארכת תקופה החכירה מביאה גם לירידה בריבית על המשכנתאות - לדברי קונורס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully