וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסור לחכות לרכבת הקלה

נח עפרון

31.8.2010 / 11:30

ההחלטה להלאים את פרויקט הרכבת הקלה בת"א אולי תבטיח כי יום יבוא ונכדינו ייהנו מרכבת בעיר, אך נח עפרון חושב שבנתיים יש ליישם פתרון ביניים למשבר התחבורה באזור

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי היקר - החלטת משרד האוצר להלאים את פרויקט הרכבת הקלה בעיר היא גם חדשות טובות וגם חדשות רעות.

חדשות טובות - כי הרכבת באמת תקום ביום מן הימים. חדשות רעות - כי הפרויקט, שהושק לראשונה בשנות ה-60 וסבל עיכוב אחר עיכוב, שוב יתעכב. אם הכל ילך כשורה, הנכד שנולד לך הקיץ יוכל יום אחד לנסוע ברכבת. אתה ואני אולי נוכל ליהנות ממנה כשנצא לגמלאות, אבל לא סביר שנראה אותה לפני כן.

הממשלה הנוכחית נוטה יותר להפרטה מאשר להלאמה, ולכן ההוצאה בכוח של הפרויקט מידיהם של לב לבייב וקבוצת mts והחזרתו לידי המדינה, מוכיחה שני דברים. אחד, התחבורה הציבורית בתל אביב-יפו בפרט ובגוש דן בכלל נמצאת במשבר. השני, בממשלה, ובמיוחד באוצר, מבינים שיש צורך דחוף לטפל במשבר, והם מוכנים להוציא כספי ציבור כדי לעשות זאת. מתוך מצב עניינים זה צצה הזדמנות, ואני מפציר בך לנצל אותה.

כולם יודעים כי צריך לתקן את התחבורה הציבורית בתל אביב-יפו, וכעת כולם יודעים גם שהרכבת הקלה רחוקה מאתנו בשנים רבות. בשל כך, כולם מסכימים כי יש ליישם פתרון ביניים למשבר זמן רב לפני שהרכבות עולות על הפסים. במשרדי האוצר והתחבורה יודעים זאת, והם כבר הוכיחו כי הם מוכנים לנקוט צעדים נועזים ולהתחייב להקצאת משאבים, כדי למצוא פתרון שכזה.

במשך חודשים, סיעות פוליטיות בעיר וארגונים לא-ממשלתיים חברו כדי לקדם תוכנית בשם "מהיר בעיר", שמציעה מערכת הסעת המונים חדשה בתל אביב-יפו, שכוללת את רוב היתרונות של הרכבת התחתית, במהירות ובעלות נמוכה הרבה יותר.

אלפים מתושבי העיר הביעו את תמיכתם בתוכנית. באחרונה, בצעד נדיר, ארגונים חשובים הפועלים למען איכות הסביבה יצאו בהצהרה משותפת, שלפיה הם עומדים על כך שתוכנית מסוג זה (הקרויה על ידי המתכננים bus rapid transit) נותנת את הפתרון התחבורתי שאנחנו צריכים עכשיו, ומספקת מערכת תחבורה להסעת המונים בזמן הקמה קצר יחסית וללא השקעה עצומה בתשתיות.

לפני חודשים אחדים, יהודה אלבז, מנהל בכיר באגף תחבורה ציבורית במשרד התחבורה, הביע את תמיכתו בעקרונות התוכנית, במכתב ששלח לאחראי התחבורה שמינית. הלאמת הרכבת הקלה על ידי האוצר היא צעד חריג שמוכיח עד כמה מוכנים להשקיע בפתרון משבר התחבורה בתל אביב-יפו. כל מה שדרוש כדי שהעיר תזכה במהירות למערכת להסעת המונים שעובדת היטב, הוא שתאמץ את הרעיון.

הממשלה הוכיחה את נכונותה לתמוך בפרויקט. כל בוקר מוכיח מחדש עד כמה זה נחוץ. הלאמת פרויקט הרכבת הקלה עשויה להבטיח שהנכד שלך יקבל בסופו של דבר תחבורה ציבורית טובה. זה תלוי בך אם כולנו נוכל לקבל תחבורה ציבורית טובה גם עכשיו, ולא בעתיד הרחוק. נצל את ההזדמנות. תפוס את היום.

הכותב הוא חבר מועצת העיר תל אביב-יפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully