וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלחה לניסוי של אינטק פארמה: מתקן שייצרה קיצר בשעתיים את תופעות הלוואי בקרב חולי פרקינסון

ואדים סבידרסקי

31.8.2010 / 14:00

החברה מתכוונת לאתר שותף; מעריכה את פוטנציאל המכירות השנתי ב-800 מיליון דולר



חברת אינטק פארמה העוסקת בהשבחת תרופות קיימות, מדווחת על הצלחה בתוצאות הביניים של הניסוי הקליני phase iib בחולי פרקינסון שנמצאים בשלבים מתקדמים של המחלה. מתקן האקורדיון של החברה קיצר בשעתיים את תופעות הלוואי - המתבטאות בשיתוק - בקרב חולי פרקינסון, שנגרמים מנטילת התרופה לבודופה - הנפוצה בקרב החולים.



הניסוי התבצע בשלושה מרכזים רפואיים, איכילוב, בילינסון ותל השומר בקרב 10 חולי פרקינסון. מעיבוד הנתונים עלה כי מתן תרופת הלבודופה באמצעות האקורדיון של אינטק פארמה הביא לשיפור ביעילותה של התרופה, שהתבטא בקיצור זמן בו החולה מוגבל משמעותית בתנועתיות מ-4.48 שעות ל-2.96 שעות ואיפשר הקטנה של מספר נטילות התרופה מ-6 פעמים ביום ל-3.2 פעמים ביום.



בחברה מעריכים כי התוצאות שהתקבלו משפרות את סיכויי ההצלחה בשלבים קליניים נוספים הנדרשים להשלמת הניסוי הצפויה בעוד מספר חודשים. החברה מתכוונת לשתף פעולה עם חברות פארמה בינלאומיות על מנת לשווקו, אם יצליח הניסוי גם בשלב הסופי. הצפי הוא למכירות שנתיות של כ-800 מיליון דולר.



מהנהלת החברה נמסר כי "הצלחת הניסוי מהווה הוכחה חשובה נוספת לפוטנציאל של טכנולוגיית האקורדיון להשביח באופן משמעותי תרופות קיימות תוך שמירה על פרופיל בטיחות גבוה. ההצלחה בניסוי זה שבאה בהמשך להצלחה קודמת בניסוי עם תכשיר הלבודופה במסגרת phase iia, שהתבצע בחולים בשלבים מוקדמים של המחלה, מהווה צעד חשוב נוסף בפריצת דרך לקראת שיפור משמעותי בטיפול הניתן כיום לחולים".

אקורדיון-לבודופה



הפרקינסון היא מחלה ניוונית של מערכת העצבים המרכזית, המאופיינת בהפרעות מוטוריות כגון האטה וירידה ‏בתנועה, רעד בלתי רצוני, נוקשות שרירים, הפרעות בשיווי המשקל וחוסר יציבות. בשלב מתקדם של המחלה קיימת מוגבלות תפקודית מקיפה של החולה. המחלה נובעת עקב אובדן מתמשך של יכולת המוח לייצר דופמין, הדרוש לתפקודו התקין.



יותר מ-1.5 מיליון איש חולים במחלת פרקינסון בארה"ב, יפן וחמש המדינות הגדולות באירופה. לפי נתוני דטהמוניטור, שוק התרופות למחלת הפרקינסון בשווקים אלה מוערך בכ-.12 מיליארד דולר וצפוי להגיע ל-2.9 מיליארד דולר בשנת 2015.



התרופה היעילה ביותר, כיום, לטיפול בתסמיני המחלה היא לבודופה, אשר בהגעתה למוח הופכת לדופמין, שחסרונו, גורם למחלה. עם זאת, השימוש בתרופה כרוך בהפרעות מוטוריות חמורות ובצורך ליטול אותה מספר פעמים רב במהלך היום, כתוצאה מתנודתיות חריפה של רמות התרופה בדם.



אקורדיון לבודופה הוא תכשיר שפיתחה אינטק פארמה המכיל את תרופת הלבודופה במינונים שונים לצורך טיפול במחלה בשלביה השונים. תכשיר מיועד לייצב את רמתה בדם ובכך להביא לירידה דרמטית בהפרעות המוטוריות ובמספר המתנים ביום באמצעות טיפול תרופתי אוראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully