וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמת החייל חוגגת: אקזיט ב-230 מיליון דולר

גיא גרימלנד

31.8.2010 / 15:40

חברת אטנטי מרמת החייל המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בקרה ומעקב אלקטרוניות, תימכר בסכום יוצא דופן לענקית ההיי-טק 3M. המרוויחות מהמכירה: קרן סקויה וקרן פרנסיסקו פרטנרס

חברת הטכנולוגיה אטנטי הישראלית, לשעבר דמאטק, המתמחה בפיתוח טכנולוגיות בקרה ומעקב אלקטרוניות, נמכרת לענקית ההיי-טק 3m עבור 230 מיליון דולר. ההודעה הרשמית צפויה לצאת בדקות הקרובות. מדובר באקזיט מצוין לשני המשקיעים העיקריים בחברה: קרן סקויה הישראלית וקרן פרנסיסקו פרטנרס, שחתמו על הסכם לרכישת מלוא מניות אטנטי עבור 77.4 מיליון דולר בדצמבר 2008.

אטנטי עוסקת בייצור ושיווק מערכות בקרה אלקטרוניות, ומתמחה ביישומים לבקרה מרחוק על אנשים. השימושים של מוצרי החברה הם במעקב אחר אסירים משוחררים או מנגד מעקב אחר קשישים.

אטנטי היתה החברה הישראלית הראשונה שהונפקה בבורסת ה-aim בלונדון, אז הונפקה החברה תמורת 75 פני למניה, ששיקף שווי של 21 מיליון דולר לחברה. בשנת 2000 עברה החברה להיסחר בבורסה הראשית של לונדון. לפי חברת המחקר ivc בסך הכל אטנטי גייסה כ-16 מיליון דולר מהמשקיעים בבורסה, כאשר הגיוס האחרון בשנת 2000 בוצע לפי שווי של 90 מיליון דולר.

אטנטי היא אקזיט חריג בהיי-טק הישראלי. החברה נוסדה בשנת 1990 והיא כבר כ-20 שנים, מזמן לא חברת סטארט-אפ. סקויה היא לא קרן שמשקיעה בחברות טכנווגיות בשלבים מוקדמים, אבל החליטה במקרה של אטנטי לחרוג ממנהגה ולהשקיע בה, וכך היה.מרוויחה נוספת היא פרנסיסקו פרטנרס, הממוקמת בלונדון ובסן פרנסיסקו, היא אחת מקרנות ההשקעה הפרטיות הגדולות בעולם, המתמקדת בהשקעות טכנולוגיות, עם כ-5 מיליארד דולר להשקעות. פרנסיסקו פרטנרס רכשה בעבר גם את אקס ליבריס הישראלית. כמנכ"ל אטנטי משמש יואב רייזמן שירשום רווח של כמה מיליוני דולרים, לצד חברי הנהלה נוספים בחברה שיגרפו אף הם קופון מהאקזיט.

מבחינת סקויה האקזיט יהווה עבורה מכפיל של פי 3-4 על ההשקעה. אבל זה לא העיקר. סקויה נכנסה להשקעה באטנטי לפני שנה וחצי ולכן המכירה כעת מובילה את סקויה ופרנסיסקו פרטנרס לתשואה פנונמלית בתוך פרק זמן קצר. החברה הישראלית מעסיקה כ-200 עובדים ברחוב הברזל בתל אביב. ב-3m החליטו לרכוש את החברה כדי להיכנס לתחום של אזיקים אלקטרוניים. האזיקים האלה מאפשרים למדינות לחסוך בהוצאות על כלואים. בכל צמיד יש רכיב של שבב rf שמשדר את מיקומו של האסיר והטווח שהוא נמצא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully