וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשם העמותות בודק תלונה לאי סדרים בתנועת המושבים

עמירם כהן

31.8.2010 / 16:27

מהתלונה עולה כי מזכ"ל התנועה איתן בן דוד שכיהן גם כיו"ר ק.א.ל קיבל מהחברה שכר בניגוד לחוק העמותות



רשם העמותות מצא כי יש מקום לבדיקת תלונה על אי סדרים בתנועת המושבים, כך נמסר מדובר משרד המשפטים, שהדגיש בתשובתו כי מדובר בבדיקה ראשונית בלבד. בתלונה שהתקבלה במשרד רשם העמותות נטען כי בעת שמזכ"ל תנועת המושבים, איתן בן דוד, כיהן בתפקיד יו"ר חברת ק.א.ל (בה החזיקה התנועה בכ-40%) הוא קיבל ממנה שכר של 75 אלף שקל לחודש, וזאת בניגוד להוראת חוק העמותות.



עוד נטען כי הוראות חוק החברות מחייבות כי התקשרות חברה עם דירקטור המכהן בה לעניין תנאי העסקתו טעונה אישורים מיוחדים, בעוד שבפועל התקשרות ק.א.ל עם בן דוד לא אושרה בדין. לרשם העמותות יש סמכות לנקוט נגד עמותות המפרות את הוראות חוק העמותות בצעדים מינהליים, קנסות ואף הליכים לפירוק העמותה במקרים קיצוניים.



בן דוד דחה את הטענות שבתלונה. לדבריו, נושא שכרו בק.א.ל נבדק על ידי רשם האגודות השיתופיות, עו"ד אורי זליגמן, שקבע כי לא נפל דופי בהתנהלותו.



במשרד רשם האגודות השיתופיות הגיבו בתמיהה לדברי בן דוד וטענו כי תלונות שהגיעו למשרד בעניין שכרו של בן דוד בק.א.ל כלל לא נבדקו, וכל החומר בנושא שהגיע למשרד הרשם הועבר למשרד רשם העמותות במשרד המשפטים, מפני שתנועת המושבים היא עמותה ולא אגודה שיתופית, ועל כן אין ביכולתו של הרשם לומר האם נפל פגם בהתנהלותו של בן דוד או לא נפל פגם.



במכתב ששיגר לתנועת המושבים רו"ח אלי גוף, ממחלקת תלונות וחקירות במשרד רשם העמותות, מתבקשת התנועה להגיב לתלונה בתוך 21 יום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully