וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זרח תבחן התקן חדש שישפר את יחס הנפט-מים בקידוח "אמונה 1"

ליאור זנו

31.8.2010 / 17:40

התקווה שישופר היחס העומד כיום על 45% נפט ו-55% מים



שותפות חיפושי הגז והנפט , הודיעה היום עם סגירת המסחר, כי תבחן במהלך ספטמבר התקן חדש שהורכב בקידוח "אמונה" שברישיון זרח. ההתקן זה אמור לסייע בהפקת נוזל שבו יחס הנפט לעומת המים גבוה יותר. הדיווח האחרון על יחס הנוזל המופק מאמונה 1 עמד על 45% ו-55%.



רישיון "זרח" שבאיזור ים המלח ממזרח לערד, מוחזק על ידי השותפות זרח (50%), (25%) ו (25%). במרץ השנה סיימו השותפות את מבחני ההפקה בקידוח "צוק תמרור 4", גם הוא ברישיון, והודיעו כי קצב ההפקה נמוך ומגיע ל-50 חביות ביום. יחד עם ההודעה שאכזבה את המשקיעים, הודיעו השותפות כי יקימו מתקן קליטה וניפוק בעלות של 600-1,100 אלף דולר, שאמור לקלוט את הנפט מארבעת הקידוחים באיזור - "צוק תמרור 4", "צוק תמרור 3", "חלמיש" ו"אמונה 1". כמו כן, אמורות השותפות להמשיך בביצוע סקרים ובדיקות בכל האזור למציאת קידוחים נוספים.



מ"צוק תמרור 3" ציפו עד כה השותפות להפיק 115 חביות נפט נטו ביום, מ"אמונה" 217 חביות נפט נוספות, ומ"צוק תמרור 4" כ-37 חביות נפט נטו נוספות ביום. בסך הכל צפוי המתקן להפיק 370 חביות נפט ביום.



עד להקמת המתקן, החליטה זרח להתחיל בהפקה ולבצע מהלך זמני. בחודש האחרון החלה בהפקת הנפט בקידוח אמונה 1, המפיק (בשפיעה עצמית - ללא צורך בחרגול הפקה) כ-480 חביות נוזל ביממה ביחס של 45% נפט ו-55% מים. השותפות הודיעה כי תאחסן את הנפט שיופק בשני מיכלי אגירה בנפח של 200 אלף ליטר באיזור התעשייה באשדוד.



התכנון הראשוני הוא להפיק מידי יום כ-44 אלף ליטר (נפח שתי מיכליות הובלה). הנפט שיופק ייאגר במיכלי האגירה באשדוד שם תבוצע ההפרדה בין המים לנפט. עם הקמת המתקן, העריכה זרח כי ניתן יהיה להפיק את מלוא הפוטנציאל של של הבאר, העומד על 88 אלף ליטר ליממה, או 4 מיכליות הובלה. שעור ה-api של הנפט הינו 31, שיעור המייצג נפט באיכות טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully