וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מניית רשת היוקרה סאקס מזנקת ב-23% בעקבות דיווחים על רכישה אפשרית

ניו יורק טיימס

31.8.2010 / 18:08

"דיילי מייל" הבריטי דיווח כי קבוצת חברות השקעה פרטית מארה"ב ומבריטניה שוקלות השקעה בחברה



מניות סאקס, החברה האם של רשת הביגוד היוקרתית סאקס פיפת' אווניו, מזנקות ב-23% בוול סטריט, לאחר דיווח בעיתון הבריטי "דיילי מייל", לפיו קבוצת חברות השקעה פרטית שוקלת להגיש עבורה הצעת רכש. מוקדם יותר זינקו המניות ב-34% - רמתן הגבוהה זה למעלה משנה בבורסת ניו יורק - 8.85 דולרים. סאקס לא מסרה תגובה.



הכנסות סאקס התדרדרו בשנתיים האחרונות, בעקבות החולשה בכלכלה האמריקאית. עם זאת, ברבעון השני הצליחה החברה להגדיל את שולי הרווח שלה ודיווחה על הפסד קטן מהחזוי. שולי הרווח הגולמיים של סאקס גדלו מ-30.3% ל-37.3% הודות לצמצום המבצעים ברשת. לסאקס יש 50 סניפים של סאקס פיפת' אווניו, 55 סניפים של רשת אוף פיפת', ואת החנות המקוונת שלה.



לפי הדיווח ב"דיילי מייל", יתכן כי קבוצת המשקיעים, המורכבת מחברות השקעה פרטיות מארה"ב ומבריטניה, תגיש הצעה בשווי 11 דולר למניה (או 1.7 מיליארד דולר). מדובר בפרמיה של 55% על מחיר הסגירה של המניה בוול סטריט אתמול. שווי השוק הנוכחי של סאקס עומד על 1.2 מיליארד דולר.



לבעלי המניות הגדולים של החברה ככל הנראה יהיה משקל לא מועט בהחלטה על קבלת הצעת רכש. כיום, מחזיק המיליארדר המקסיקאי קרלוס סלים הלו כמעט ב-16% מסאקס. דייגו דלה ואלה, המיליארדר האיטלקי העומד בראש רשת נעלי היוקרה טוד'ס, מחזיק ביותר מ-9% מהחברה.



תזמון העסקה מפתיע מעט, אמנם החברה נמצאת בקשיים - דבר המהווה לעתים קרובות קריטריון לחברות השקעה פרטית, הרוכשות חברה במצוקה, מייעלות אותה ומוכרות אותה ברווח - אך היא ביצעה כבר קיצוצים ושינויים תפעוליים בתגובה למצב החדש שנוצר בשוק בעקבות המיתון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully