וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית התגמול לבכירי הפועלים: מי שלא יעמוד ביעדי תשואה על ההון - ייקנס

אתי אפללו

31.8.2010 / 18:28

בין התנאים לקבלת בונוס: התאמת התגמול לתוצאות הבנק לאורך זמן, חלוקה שלא תעודד לקיחת סיכונים מופרזת



בימים הקרובים צפוי לפרסם את תוכנית תגמול הבכירים שלו. הבנק עמל על התוכנית מספר חודשים רב, והיא נמצאת כעת בשלבים האחרונים של אישור הדירקטוריון. בכל המערכת הבנקאים עבדו בחודשים האחרונים על תכניות דומות לאחר שהמפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, קבע קריטריונים שעל הבנקים להתחשב בהם בעת מתן התגמול.



בין הקריטריונים שנקבעו - התאמת התגמול לתוצאות הבנק לאורך זמן, נוסחת חלוקה שלא תעודד לקיחת סיכונים מעבר לתיאבון הסיכון שקבע הבנק, גובה בונוס מקסימלי סביר ועוד. כאשר נכנסו המנכ"ל ציון קינן והיו"ר יאיר סרוסי לתפקידם בבנק הפועלים לא נכללו בהסכם העסקתם פרטים בעניין בונוס או אופציות לטווח ארוך, ואלו יקבעו בתוכנית התגמול שתתפרסם בימים הקרובים.



מי שהוביל את בניית תוכנית התגמול מטעם הבנק הוא הדירקטור החיצוני פרופ' ישראל רונן ובליווי משרדו של רו"ח יצחק סוארי. הבנק הראשון שפירסם את תוכנית התגמול לבכירים היה - ובו נקבע כי הבכירים יקבלו בונוס משתנה לפי גובה התשואה על ההון. מתחת לתשואה על ההון של 7.5% יהיה בונוס שלילי, כלומר הם יצטרכו להחזיר בונוס משנים קודמות. הבונוסים יחולקו מתשואה של 8.5% ומעלה.



ככל הידוע, גם תוכנית התגמול של הפועלים תכלול מנגנון דומה, אולם יעדי התשואה מהם יקנסו הבכירים לא ידועים עדיין. בנק הפועלים העניק לאחרונה הקלות בבונוסים לעובדיו הלא בכירים (כלומר אלו שהבונוס שלהם לא יקבע במסגרת תוכנית התגמול שתאושר בקרוב). לאחר שהגיע להסכמות עם הוועד, הוא החליט להוריד את המדרגה המזכה בבונוס לעובדים מתשואה על ההון של 8.5% למדרגה של 7.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully