וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישת מטרנה העלתה ב-23% את הרווח התפעולי של אסם ל-113.6 מיליון שקל

יעל פטר

31.8.2010 / 18:25

הרווח הנקי עלה ב-19% ל-68.4 מיליון שקל; חילקה דיווידנד של 100 מיליון שקל



יצרנית ומשווקת מוצרי המזון , שבשליטת חברת נסטלה (54%), ממשיכה לבסס את מעמדה בתחום המזון. החברה מציגה בדוחות הרבעון השני של 2010, עלייה של 10% במכירות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, אשר הסתכמו ב-928.8 מיליון שקל. הרווח התפעולי של החברה עלה ב-23% והסתכם ב-113.6 מיליון שקל, ובשורה התחתונה הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות עלה ב-19% לעומת הרבעון המקביל, והסתכם ב-68.4 מיליון שקל ברבעון הנוכחי. בסוף יוני חילקה אסם דיווידנד של 100 מיליון שקל.




אסם נחשבת ליצרנית המזון השלישית בגודלה בישראל ופעילותה מתפלגת לשני מגזרים עיקריים: מגזר מזון בטמפרטורת החדר, כגון חטיפים, מוצרי שוקולד, מאפים, דגני בוקר, פסטות, תבשילים, שימורים ומזון לתינוקות. מגזר הפעילות השני הוא מזון קפוא ובעיקר תחליפי בשר כמו טבעול, גלידות, עוף, ירקות קפואים, סלטים ונקניקיות. מרבית פעילותה של אסם היא בשוק המקומי (כ-80%) אך החברה גם משווקת תחליפי בשר וסלטים לאירופה וארה"ב באמצעות טבעול והחברה הבת פוד טק.



בתקופת הרבעון והחציון האחרונים השקיעה החברה בחיזוק מותגיה וביצירת מוצרים חדשים שבאו לידי ביטוי במגוון קטגוריות: אסם יצאה עם מותג חדש בתחום הגלידות בשם "ג'ויה", וכן שיווקה את הסדרה הגלילית של טבעול בשיתוף עם השף ארז קומורובסקי. בתחום הסלטים והחומוס אסם שיתפה פעולה עם השף רפי כהן, ובתחום החטיפים השיקה החברה את החטיף החדש במבה-חלבה. לדברי פנחס קימלמן, משנה למנכ"ל ואחראי על תחום הכספים בקבוצת אסם, "מיתוג וחדשנות הביאו את אסם לגדול פי 2 משיעור הגידול בענף המזון כולו".



בספטמבר 2008 הכריזה אסם כי תרכוש 51% מפעילות תחליפי המזון לתינוקות הפועלים תחת המותג מטרנה. מתחילת 2010 מאחדת אסם את דו"חות מטרנה לדו"חותיה שלה - מה שהביא לעלייה ניכרת במכירות. רכישת מטרנה הביאה לעלייה של 9.5% במכירות והיתר, כ-3% הגיעו מצמיחה פנימית של אסם.



מכירות החברה בתחום המזון בטמפרטורת החדר - המהוות כ-60% מסך המכירות הכולל - עלו ב-14.4% והסתכמו ב-540.6 מיליון שקל. בתחום המזון הקפוא עלו המכירות ב-5.2% ביחס לתקופה המקבילה, והסתכמו ב-388.2 מיליון שקל לרבעון.



רכישת מטרנה שבקיבוץ מעברות, תרמה אף לעלייה ברווח התפעולי של החברה. העלייה ברווח התפעולי נבעה גם מהוזלת חומרי הגלם בעולם כתוצאה משחיקת המטבעות. הוצאות המכירה של החברה גדלו ב-18% והסתכמו ב-224 מיליון שקל כתוצאה מאיחוד פעילות מטרנה בדו"חות. ברבעון הקודם מטרנה עדיין הופצה על ידי המפיץ הקודם, חברת דיפלומט, והחל מהרבעון השני החלה אסם להפיץ את מטרנה באמצעות מחלקת ההפצה של החברה.



העלייה ברווח הנקי נבעה "מהרחבה בהחדרת מוצרי החברה האם נסטלה לשוק המקומי, חדירה לתחומי פעילות המזון לתינוקות, וכן מהתייעלות כתוצאה מרכישת קווי ייצור ואיחוד הפעילויות של טרייב (פעילות הסלטים האתניים) ופוד טק (פעילות תחליפי הבשר) אשר מייצרות ומשווקות את מוצרי החברה בארה"ב", אומר קימלמן.



הרווח הנקי קוזז באמצעות הוצאות מימון שנבעו מריבית רעיונית - ריבית שאינה משולמת בפועל. לאסם ישנה אופציה עתידית לרכוש 49% נוספים ממטרנה וכן אופציות לרכישת 42% נוספים מטבעול לשם השלמת הרכישות ל-100%. על פי חוקי החשבונאות, כאשר יש אופציות לרכישת חלקו של מיעוט, יש לגלם זאת בדו"חות ולזקוף לסעיף ריבית רעיונית.



כמות המזומנים נטו שייצרה החברה ברבעון ירדה ב-7% ל-117.7 מיליון שקל, והמזומנים בקופתה ירדו ב-57% ל-107.5 מיליון שקל. בשנה הקרובה אמורה אסם לשלם 75 מיליון שקל לבנקים והחברות המאוחדות, כמו טבעול ומטרנה, יצטרכו לשלם עוד 156 מיליון שקל.



"זהו הרבעון ה-45 ברציפות שהחברה מציגה שיפורים מתמידים ברווח התפעולי, גם בתקופות לא קלות של משבר, אינתיפאדה ומיתון", מסכם פנחס קימלמן.



טל שיריזלי מפסגות ני"ע כותב בתגובה לדו"חות, כי "תוצאות פעילות אסם החטיאו את תחזיותינו, ועם זאת הצביעו על צמיחה דו ספרתית בהכנסות וברווח". פסגות עידכנו את מחיר היעד למניית אסם ל-54 שקל - נמוך ממחיר המניה שעומד על 55 שקל. המלצת פסגות היא ל"תשואת שוק".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully