וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיידוף של החוף המערבי - יזם הנדל"ן היהודי-פרסי עזרי נמבר העלים 500 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

31.8.2010 / 18:56

"ביזנס אינסיידר": הקהילה היהודית יוצאת איראן בלוס אנג'לס כמרקחה - משפחות שלמות הפסידו חסכונותיהן



עזרי נמבר, יזם נדל"ן יהודי-פרסי החי בלוס אנג'לס, חשוד בהעלמת למעלה מ-500 מיליון דולר, אך טרם ננקטו נגדו כל צעדים משפטיים. דו"ח של משרד האוצר האמריקאי מפרט הונאה דמויית זו שביצע מיידוף, ועלתה למאות משפחות בלוס אנג'לס בחסכונותיהם. עם זאת, למעלה משנתיים לאחר תחילת החקירה, טרם הוגש כתב אישום, ואף רשיון הנדל"ן של נמבר לא נשלל, מדווח הבלוג העסקי "ביזנס אינסיידר". לפי הדיווח, נמבר עדיין חי באחוזתו בברנטווד, לוס אנג'לס, ויוצא וחוזר ללא הגבלה מהמדינה.



משרד המשפטים כפה על נמבר פשיטת רגל ב-2008, ומאז מנסה להתחקות אחר הכספים של נמבר באמצעות יותר מ-400 חברות בערבות מוגבלת (llc) שהוקמו על ידו, לפי "ביזנס אינסיידר". התאגיד הפדרלי לביטוח פקדונות בארה"ב אילץ אותו לסגור את הבנק שלו בנובמבר 2008, בשיא המשבר הפיננסי. עורך דינו של נמבר, טימותי נויפלד, סירב למסור תגובה לבלוג, וגם נמבר עצמו לא מסר תגובה.



נמבר הגיע לארה"ב ב-1969, לפי הדיווח, ולאחר סיום לימודיו באוניברסיטה, החל להיכנס לעסקים ולצבור נדל"ן, נכסי נופש, ובנקאות בארה"ב. כמו מיידוף, גם נמבר עשה לעצמו מוניטין מכובד ואמין בקרב הקהילה המקומית שלו – קהילת היהודים יוצאי איראן שמספרם בעיר גדל מאז שנות ה-80'. רבים היו מוכנים להשקיע חסכונותיהם בקרנות של נמבר. כמו מיידוף, גם נמבר היה פעיל בקהילה היהודית בארה"ב ותרם כספים למטרות צדקה בארה"ב ובישראל. בישראל הוא מחזיק גם בקרקעות בירושלים, ובנתח במגדל נאם בפארק צמרת בת"א.



אך בניגוד למיידוף, נמבר לא התוודה על ההונאה בטרם המשקיעים החלו לגלות אותה, ועל דלתותיו התדפקו משקיעים רבים שדרשו את כספם, מה שהוביל את משרד המשפטים האמריקאי לכפות על נמבר וחברת ההשקעות שלו, נמקו, פשיטת רגל. נמבר הבטיח בתחילה להשיב את הסכום, אך עד היום הושבו רק 13 מיליון דולר מבין המיליונים החסרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully