וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג הרשויות המקומיות של BDI: העיר היציבה ביותר בישראל - ראשון לציון

שלומית צור

31.8.2010 / 20:34

ראשל"צ מחליפה השנה את אשדוד במקום הראשון בדירוג היציבות הפיננסית; ערים שירדו בדירוג: רמת גן ורעננה



מדירוג הרשויות המקומיות שפירסמה אתמול קבוצת bdicoface לשנת 2010, המתבסס על נתוני הדו"חות המבוקרים של הרשויות המקומיות לשנת 2008, עולה כי ראשון לציון היא העיר היציבה ביותר בישראל. הדירוג בודק את מדדי היציבות והיעילות של 144 ערים ומועצות מקומיות בישראל ומתבסס על פרמטרים כגון מצב פיננסי, תקציב לתושב, גירעון ואחוז גבייה.



ראשון לציון מחליפה את אשדוד שכיכבה בראש הרשימה בשנתיים האחרונות. אחרי אשדוד, הממוקמת במקום השני, ניצבות הרצליה, חולון ואשקלון. פתח תקוה עלתה מהמקום העשירי למקום השביעי וחולון שמרה על מקומה. עוד בעשיריה הראשונה נמצאות כרמיאל, רמת גן, תל אביב ורעננה. בעוד תל אביב שמרה על המקום התשיעי גם השנה, רמת גן ירדה בדירוג מהמקום החמישי למקום השמיני, ורעננה מהמקום העשירי למקום השביעי.



שינויים נוספים בולטים ביחס לשנה הקודמת נרשמו בכפר סבא שעלתה ארבעה מקומות למקום ה-13 וקרית גת, שעלתה מהמקום ה-25 למקום ה-15. ירידות בולטות רשמו עיריות עכו מהמקום ה-15 למקום ה-21 ואילת מהמקום ה-20 למקום ה-26.







בראש דירוג המועצות המקומיות, על פי כלכלני bdicoface, ניצבת המועצה המקומית של כפר שמריהו. המועצה המקומית סביון עלתה שלב אחד ותפסה את המקום השני ואילו המועצות המקומיות הר אדר ועומר ירדו מקום אך שמרו על מיקומן בתוך החמישיה המובילה. עליות נוספות בדירוג רשמו המועצות חוף כרמל שעלתה מהמקום ה-28 למקום השני, להבים שעלתה מהמקום ה-32 למקום ה-15, זבולון שעלתה מהמקום ה-29 למקום ה-16 ואורנית שעלתה מהמקום ה-33 למקום ה-17.



במסגרת מדד היציבות הכולל של הרשויות המקומיות נבחנה, כאמור, גם יעילות הרשות המקומית הבוחנת את יכולתה לספק רמת שירותים מסוימת במינימום משאבים - זאת על ידי מספר פרמטרים כגון מספר תושבים ביחס למספר העובדים ברשות, סך התקציב לתושב, רמת השירות הכוללת ביחס למספר התושבים, עודף או גירעון לתושב ויחס הגבייה.



בדירוג 2009 חמש הערים הגדולות היעילות ביותר הן הרצליה, תל אביב, אילת, פתח תקוה ורעננה. בדירוג 2009 חמש המועצות המקומיות היעילות ביותר הן ראש פינה, כפר שמריהו, סביון, כפר יונה ואלפי מנשה. תל אביב נמצאה העיר המובילה בהכנסות העירייה לתושב העומדות על 8,000 שקל וירושלים נמצאת במקום האחרון עם 4,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully