וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי.די.או סיימה את הרבעון השני עם רווח תפעולי של 16 מיליון שקל

מיכאל רוכוורגר

31.8.2010 / 20:47

החברה צירפה כמשקיע את אלי רגימוב - לשעבר סגן יו"ר אפי פיתוח



חברת הנדל"ן איי.די.או גרופ, שבשליטת עדי קייזמן, ממשיכה לחזק את הונה העצמי ואת הדירקטוריון שלה באמצעות משקיעים ידועים מתחומי הפיננסים והנדל"ן. החברה דיווחה אתמול על צירופו של אלי רגימוב לדירקטוריון החברה. רגימוב כיהן בעבר כסגן יו"ר דירקטוריון בחברת אפי פיתוח, שבשליטת לב לבייב.



רגימוב יהפוך גם לבעל מניות באיי.די.או באמצעות השקעה בשלב ראשון של 7.5 מיליון שקל, וכן ניתנה לו אופציה במשך 15 חודשים להשקיע 7.5 מיליון שקל נוספים במחיר מימוש של כ-26.3 אגורות למניה, לעומת מחיר של 23.8 אגורות שלפיו נסחרת כיום אי.די.או. כך, עם השלמת ההקצאות יחזיק רדימוב כ-9.1% ממניות החברה בדילול מלא. רגימוב מצטרף אל שלמה זהר (לשעבר יו"ר בנק דיסקונט) שהתמנה לאחרונה ליו"ר איי.די.או במקומו של קייזמן, אל דוד פורר הבעלים של קבוצת ניופארם והיזם רן אפרת.



מאז שזהר מונה ליו"ר איי.די.או. גרופ לפני שלושה חודשים, החברה השלימה גיוס הון של כ-34 מיליון שקל, שצפוי לגדול לכ-60 מיליון שקל. הגיוס נעשה במחיר של 26.3 אגורות למניה - הגבוה ב-13% ממחיר המניה בבורסה. עם השלמות הגיוסים בעלי המניות העיקריים בחברה יהיו: קייזמן (40%) , רגימוב (9.1%), פורר (8.2%) , זהר (7.8% ) ואפרת (6%).



איי.די.או. גרופ פעילה כיום ברכישה והשבחה של בנייני מגורים בברלין שבגרמניה ובהשכרתם יחד עם שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון. בבעלות הקבוצה 98 נכסים מניבים למגורים ולמסחר בברלין, מתוכם דירות בשטח בנוי כולל של כ-172 אלפי מ"ר ושטחים מסחריים בשטח בנוי כולל של כ-33 אלפי מ"ר. הנכסים הללו מניבים הכנסות שנתיות של כ-12 מיליון יורו.



הכנסותיה של איי.די.או ירדו ברבעון השני ב-5.7% לעומת הרבעון המקביל, ל-9.9 מיליון שקל. החברה נהנתה במהלך הרבעון השני משיערוך חיובי בשווי הוגן של נדל"ן להשקעה של כ-9.6 מיליון שקל.



הדבר תרם לכך שאיי.די.או הציגה ברבעון השני רווח תפעולי של כ-15.8 מיליון שקל, לעומת הפסד תפעולי של 2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם רווח תפעולי של 22.5 מיליון שקל - קפיצה של כמעט פי 7 לעומת התקופה המקבילה. בשורה התחתונה הרוויחה החברה ברבעון השני 3.2 מיליון שקל, לעומת הפסד של 15.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.



החברה מציינת כי החברות הבנות שלה נמצאות כעת במגעים על הסכם מימון מחודש עם בנק אירופי בקשר להלוואות של כ-102 מיליון יורו. מניית איי.די.או רשמה ב-12 החודשים האחרונים תשואה שלילית של כ-10% והחברה נסחרת לפי שווי שוק של כ-89 מיליון שקל - הגבוה ב-12.6% מהונה העצמי שנאמד בסוף יוני 2010 ב-79 מיליון שקל.



זוהר ציין עם פרסום הדו"חות כי "אנו רואים פוטנציאל השבחה משמעותי לפעילות הנדל"ן למגורים בברלין, ובכוונת הדירקטוריון החברה להתמקד בפעילות זו בעתיד. דירקטוריון החברה שואף להגיע בטווח הקצר לאחזקה וניהול משותף של כ-5,000 יחידות בברלין ובטווח הארוך למעל 8,000 יחידות דיור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully