וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחלוקת בבנק הפדרלי: האם להמשיך לתמרץ את הכלכלה או להתחיל לסגת ממדיניות התמריצים

סוכנויות הידיעות

31.8.2010 / 21:44

פרוטוקול הפד חשף כי בלב המחלוקת עמדה ההחלטה להשקיע מחדש את רווחי הבנק מפרעון אג"ח שרכש



מחלוקת עלתה בישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח (fomc) של הבנק הפדרלי המחליטה, בין היתר, על שיעור הריבית בארה"ב, לפי פרוטוקול הישיבה שהתפרסם היום. בעוד רוב חברי הוועדה תמכו בהשקעה מחדש של הרווחים מרכישת אג"ח מגובות משכנתאות באג"ח ממשלתיות, יש מי שסברו כי הצעד משדר מסר מטעה לגבי מחוייבות הבנק המרכזי לעבור לנורמליזציה של המדיניות. לעומתם, טענו חברים אחרים כי דווקא יש לנקוט צעדים נוספים שיאפשרו לבנק לתמוך בכלכלה, באם זו תמשיך להיחלש.



בפגישתו האחרונה, ב-10 באוגוסט, הותיר הבנק הפדרלי את הריבית ללא שינוי, והודיע על השקעה מחדש של רווחיו מרכישת נכסים "רעילים" מהבנקים. הריבית הפדרלית נמצאת ברמת שפל הקרובה לאפס. בנוסף, הבנק הפדרלי השקיע 1.25 טריליון דולר ברכישת אג"ח ממשלתיות של ארה"ב ואג"ח מגובות משכנתאות, בניסיון להזרים נזילות לשווקים ולעודד את שוקי האשראי.



הוועדה חזרה על תחזיתה כי ההתאוששות הכלכלית בארה"ב תימשך ותצבור תאוצה ב-2011. עם זאת, משתתפי הפגישה ציינו כי מדדים רבים - בהם אבטלה, צמיחה כלכלית וצריכה פרטית - איכזבו והיו חלשים מהצפוי.



משתתפי הישיבה ציינו כי נראה ששוקי האשראי החלו להתאושש, בייחוד עבור משקי בית ועסקים קטנים. עוד ציינו המשתתפים כי נראה שההתדרדרות במחירי הבתים נבלמה, אך סייגו ואמרו כי התנודות בשוק בעקבות הטבות מס ממשלתיות מקשות על מסקנה נחרצת.



חלק מהמשתתפים בפגישה ציינו את הצעדים שנקטו ממשלות אירופה לצמצום גרעונותיהן - צעדים שחיזקו את אמון המשקיעים ומשכו משקיעים זרים - והעריכו כי צעדים דומים בארה"ב יניבו תוצאות דומות.



המתנגד להחלטת הבנק הפדרלי ב-10 באוגוסט היה תומס הוניג, שהעריך כי שגוי לרמוז כי התנאים הכלכליים והפיננסיים מחייבים שמירה על הרמות הנמוכות מהמקובל של הריבית הפדרלית. הוניג גם התנגד להשקעה מחדש של תשואות האג"ח מגובות המשכנתאות באג"ח ממשלתיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully