וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות

ליאור זנו

31.8.2010 / 22:30

הבורסה בניו יורק רושמת ירידות שערים על רקע פרסום פרוטוקולים שהעידו על מחלוקת בין קובעי המדיניות של הבנק הפדרלי. דאו ג'ונס מאבד 0.15% מערכו, נאסד"ק נחלש ב-0.6%

יום המסחר השני השבוע בוול סטריט מתנהל כעת בירידות שערים על רקע פרסום פרוטוקולי ישיבת הבנק הפדרלי. מספר שינויי מגמה נרשמו במהלך היום: רוב היום התנהל המסחר בעליות בשל נתוני אמון הצרכנים ומכירות הבתים, אך הוא נפתח במגמה שלילית על רקע ירידות בשוקי העולם בשל חששות המשקיעים ממצב הכלכלה העולמית. מדד דאו ג'ונס יורד כעת ב-0.15% ונסחר ברמה של 9,996 נקודות, נאסד"ק נסחר מאבד 0.6% לרמה של 2,107 נקודות ו-S&P 500 נחלש ב-0.3% ל-1,046 נקודות.

בחודש אוגוסט מדד אמון הצרכנים בארה"ב עלה ל-53.5 נקודות, אך נותר עדיין נמוך מהציפיות. מדד המצב הנוכחי ירד ל-24.9 נקודות - לעומת 26.4 נקודות ביולי. רכיב הציפיות של המדד עלה ל-72.5 לעומת 67.5 ביולי. עלייה קלה נרשמה בשיעור האופטימיים מ-15.8% ל-17%.

מחירי הבתים בערים הגדולות בארה"ב רשמו עלייה חדה מהתחזיות בחודש יוני, וזאת הודות לביקוש ער בעקבות הטבות מס ממשלתיות לרוכשי בתים, כך עולה ממדד סטנדרד אנד פור'ס/קייס-שילר שפורסם היום. המדד, האומד את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, רשם ביוני עלייה של 1% - לעומת החודש שקדם לו. לעומת יוני 2009 נרשמה עלייה של 4.2% - מעל תחזיות האנליסטים לעלייה שנתית של 3.5% במחירי הבתים.

מחלוקת עלתה בישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח (FOMC) של הבנק הפדרלי המחליטה, בין היתר, על שיעור הריבית בארה"ב, לפי פרוטוקול הישיבה שהתפרסם היום. בעוד רוב חברי הוועדה תמכו בהשקעה מחדש של הרווחים מרכישת אג"ח מגובות משכנתאות באג"ח ממשלתיות, יש מי שסברו כי הצעד משדר מסר מטעה לגבי מחוייבות הבנק המרכזי לעבור לנורמליזציה של המדיניות. לעומתם, טענו חברים אחרים כי דווקא יש לנקוט צעדים נוספים שיאפשרו לבנק לתמוך בכלכלה, באם זו תמשיך להיחלש.

עוד בגזרת המקרו, בהמשך השבוע יתגבר זרם הנתונים המעידים על מצבה של הכלכלה הגדולה בעולם כאשר את העניין המרכזי מהווה דיווח התעסוקה בסוף השבוע.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully