וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נחתם ביציבות

ליאור זנו

31.8.2010 / 23:32

המסחר בוול סטריט נחתם ביציבות לאחר יום מלא תהפוכות: דאו ג'ונס ו-S&P 500 נסגרו ללא שינוי. נובל אנרג'י חתמה יום שני של עליות בעקבות העלאת המלצה; פרטנר איבדה 0.1%

יום המסחר השני השבוע בוול סטריט נחתם ביציבות לאחר יום מלא תהפוכות. מספר שינויי מגמה נרשמו במהלך היום: יום המסחר נפתח במגמה שלילית על רקע ירידות בשוקי העולם בשל חששות המשקיעים ממצב הכלכלה העולמית, אך בהמשך, עבר בעליות בשל נתוני אמון הצרכנים ומכירות הבתים. בשעת המסחר האחרונה שב המסחר לירידות. מדד דאו ג'ונס נחתם ללא שינו ברמה של 10,007 נקודות, נאסד"ק נסחר איבד 0.3% לרמה של 2,113 נקודות ו-S&P 500 גם הוא ללא שינוי ברמה של 1,048 נקודות.

בחודש אוגוסט מדד אמון הצרכנים בארה"ב עלה ל-53.5 נקודות, אך נותר עדיין נמוך מהציפיות. מדד המצב הנוכחי ירד ל-24.9 נקודות - לעומת 26.4 נקודות ביולי. רכיב הציפיות של המדד עלה ל-72.5 לעומת 67.5 ביולי. עלייה קלה נרשמה בשיעור האופטימיים מ-15.8% ל-17%.

מחירי הבתים בערים הגדולות בארה"ב רשמו עלייה חדה מהתחזיות בחודש יוני, וזאת הודות לביקוש ער בעקבות הטבות מס ממשלתיות לרוכשי בתים, כך עולה ממדד סטנדרד אנד פור'ס/קייס-שילר שפורסם היום. המדד, האומד את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב, רשם ביוני עלייה של 1% - לעומת החודש שקדם לו. לעומת יוני 2009 נרשמה עלייה של 4.2% - מעל תחזיות האנליסטים לעלייה שנתית של 3.5% במחירי הבתים.

מחלוקת עלתה בישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח (FOMC) של הבנק הפדרלי המחליטה, בין היתר, על שיעור הריבית בארה"ב, לפי פרוטוקול הישיבה שהתפרסם היום. בעוד רוב חברי הוועדה תמכו בהשקעה מחדש של הרווחים מרכישת אג"ח מגובות משכנתאות באג"ח ממשלתיות, יש מי שסברו כי הצעד משדר מסר מטעה לגבי מחוייבות הבנק המרכזי לעבור לנורמליזציה של המדיניות. לעומתם, טענו חברים אחרים כי דווקא יש לנקוט צעדים נוספים שיאפשרו לבנק לתמוך בכלכלה, באם זו תמשיך להיחלש.

בניגוד לתחזיות: קרפר רווחית

עוד בגזרת המקרו, בהמשך השבוע יתגבר זרם הנתונים המעידים על מצבה של הכלכלה הגדולה בעולם כאשר את העניין המרכזי מהווה דיווח התעסוקה בסוף השבוע.

מניית נובל אנרג’י, השותפה האמריקאית בקידוחי הגז הטבעי הימיים הישראלים, מציגה עליות של 2%, לאחר שריכזה מחזור מסחר גבוה אתמול ועלייה בשיעור דומה. זאת בעקבות העלאת ההמלצה למנייתה ל"תשואת יתר" במחיר של 85 דולר - לעומת "תשואת שוק" בו נסחרה עד עתה. הבוקר פתחה מניית נובל אנרג'י את יום המסחר ב-68.57 דולר. בנוסף, תרמו לעלייה זו הדיווחים על פוטנציאל של 4.2 מיליארד חביות נפט בהסתברויות נמוכות יחסית בשכבות התחתונות של "לויתן" ביום ראשון.

בנק ג'יי.פי מורגן צ'ייס, מתחיל לסגור את חטיבת המסחר בכספי הבנק עצמו (נוסטרו), דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג. לדברי מקור המקורב לנושא, הבנק הודיע לסוחרים בדסק הסחורות של החטיבה כי הדסק ייסגר, בדרך לסגירת החטיבה כולה. הצעד מתבצע על מנת לעמוד ב"חוק וולקר", חוק הרגולציה הפיננסית שנועד להגביל את גודל הבנקים ולמנוע ממשבר נוסף בהיקף של המשבר האחרון להתרחש.

קרפור דיווחה על רווח שהחמיץ את תחזיות האנליסטים במחצית הראשונה של שנת הכספים של החברה בעקבות הירידה בהכנסות באמריקה הלטינית. רווחיה במחצית הראשונה הסתכמו ב-82 מיליון יורו לעומת צפי האנליסטים לרווח של 292 מיליון יורו. הכנסות החברה באמריקה הלטינית ירדו ב-4.8% לכדי 141 מיליון יורו. קרפור הודיעה כי תעמוד במטרתה לרשום רווח תפעולי של 3.1 מיליארד יורו השנה.

הוליווד בהכנסות שיא

הוליווד מסיימת את קיץ 2010 עם הכנסות שיא, אך מספר הכרטיסים שנמכרו בקופות בתי הקולנוע נחשב למעשה הנמוך מזה חמש שנים. הכנסות בתי הקולנוע בארה"ב מסוף השבוע הראשון של חודש מאי ועד לסוף השבוע הקרוב, צפויות להסתכם ב-4.35 מיליארד דולר - 100 מיליון דולר יותר מהשיא שנרשם בקיץ שעבר, כך העריך פול דרגרבדיאן, אנליסט של תעשיית הקולנוע. הירידה במספר הכרטיסים שנמכרו נגרמה בעקבות עליית המחירים, על רקע המעבר להקרנות בתלת מימד.

בגזרת הישראליות, פרטנר ממשיכה במלחמותיה נגד הרגולטור. אתמול בערב הגישה החברה עתירה מנהלית לבית המשפט המחוזי בירושלים, בשבתו כבית משפט לעניינים מנהלים, כנגד משרד התקשורת. פרטנר דורשת כי משרד התקשורת יחשוף את מסמכי שימוע הקישוריות ואת חישובי החברה הכלכלית של המשרד, NERA, אחרי התיקונים שהוכנסו בעבודות. הדרישה היא שהנתונים ייחשפו עוד טרם פרסום החלטת משרד התקשורת בנושא הקישוריות.

סרגון נטוורקס עשויה להמשיך לרכז עניין לאחר שעלתה אתמול בכ-10%. זאת על רקע רקע זכייתה בחוזה עם חברת סלולר הודית מובילה. החברה תספק פתרונות בקהול (backhaul) לרשת האלחוטיות של אחת ממפעילות הסלולר הגדולות בהודו. הפתרונות כוללים את פלטפורמת ה-FibeAir, המבוססת על טכנולוגיית העברת נתונים באמצעות גלי מיקרו שיותקנו במספר איזורים של המפעילה ההודית וישמשו לשדרוג ולהרחבת הרשת האלחוטית הקיימת.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully