וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצאו עבודה

עידו סולומון

1.9.2010 / 7:05




מאל על לחדר המורים



>> "אני מאמין שמי שרוצה יכול למצוא עבודה, אבל לפעמים צריך להתפשר. אי אפשר להיות מובטל לנצח" - כך אומר ליאור עזורי, 32, שעבד עד יוני 2010 במועדון הלקוחות של אל על.



לקראת סיום חוזה העסקתו באל על החל עזורי לחפש מקום עבודה חדש בתחום השיווק. למרות שמצא מספר רב של הצעות עבודה באתרי דרושים ובחברות השמה, הוא התקשה להתברג במשרה חדשה. "רציתי להמשיך בתחום מועדוני הלקוחות, אבל גיליתי שמדובר במשרות נחשקות שלרוב עוברות מפה לאוזן", מספר עזורי. "היו מעט משרות שהתאימו בדיוק לדרישות שלי, אבל גם כשהרחבתי את טווח החיפוש לא הצלחתי למצוא".



באחרונה הגיע עזורי לבית ספר לחינוך מיוחד במודיעין, עיר מגוריו, לעבודת התנדבות במסגרת האגודה למלחמה בסרטן. לאחר יום לימודים ארוך הוא התאהב בעמדת המורה והחליט לעשות הסבה מקצועית. לאחר שיחות עם מנהלת בית הספר והיועצת הפדגוגית הוא התקבל כעוזר הוראה. במקביל הוא מתכנן להתחיל את לימודיו לתעודת הוראה. "מאז ומתמיד הוראה היה תחום שמשך אותי, אבל לקריירה יש חיים משלה והתגלגלתי למקומות אחרים", אומר עזורי. "ברגע שנכנסתי לבית הספר הרגשתי שזה המקום שאני רוצה להיות בו. אספוג אמנם ירידה חדה בשכר, אבל אני מאמין שאתה צריך לעבוד במקום שעושה לך טוב - לא רק מבחינה כספית".



חזרה מהטיול ומצאה עבודה



>> ריטה ליפקין, בת 25 מירושלים, שבה באחרונה מטיול ארוך בחו"ל, לאחר שסיימה את לימודי התואר הראשון בפילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה באוניברסיטה העברית. לדבריה, היא לא נתקלה בקשיים כאשר חיפשה עבודה חדשה.



"שלחתי קורות חיים לכ-10 משרות", היא מספרת. "בחלק מהמקרים לא חזרו אלי ובחלק לא עברתי את ראיון העבודה. בשלב מסוים ראיתי באתר של עמותת שתי"ל שדרושה עוזרת אישית למנכ"ל. הגשתי מועמדות, עברתי שני ראיונות והתקבלתי. אני חושבת שחשוב שמחפשי עבודה יבואו בראש פתוח ולא יינעלו על תפקיד מסוים רק מפני שהוא נשמע להם יוקרתי. חשוב להכיר את עצמך באמת, את החוזקות והחולשות שלך, מה הכישורים שלך ומה האפשרויות שעומדות בפניך, ולפי זה לחפש".



ליפקין מספרת כי אף שמדובר בתפקיד זוטר יחסית של עוזרת למנכ"ל, היא מרגישה שהגיעה למקום הנכון, שעולה על הציפיות הראשוניות שלה. "אני לומדת הרבה ונחשפת לתחום מרתק, שמציב אותי בעמדת מפתח", היא אומרת. "אני בטוחה שמכאן אוכל להתפתח והזדמנויות רבות ייקרו בדרכי".



"תיבת המייל שלי הוצפה בהצעות"



>> א', בשנות ה-30 לחייו, סיים לפני כשנה את לימודי התואר הראשון בכלכלה וניהול וחיפש עבודה בתחום. לאחר כמה חודשי חיפושים שלא עלו יפה הוא נאלץ להתפשר, והחל לעבוד כנציג שירות לקוחות באחת מחברות כרטיסי האשראי. באחרונה החל שוב א' במסע חיפושים אחר תעסוקה הולמת. להפתעתו, כעבור חודש ימים בלבד הוא מצא משרה שהיתה לרוחו.



"לפני כחודשיים נרשמתי לאתר דרושים ותיבת המייל שלי הוצפה בהצעות עבודה", הוא מספר. "פתאום היו מאות משרות רלוונטיות לתחום של כלכלה ושיווק. שלחתי כ-60 קורות חיים בשבוע וקיבלתי כעשר הזמנות לראיונות בתשובה. בסופו של דבר הגעתי לשלוש-ארבע הצעות שנראו לי רלוונטיות, ומתוכן בחרתי את זו שהתאימה לי ביותר".



א' מספר כי השיקול שהנחה אותו היה עבודה שתעניין אותו, עם אופק לקידום. הוא מוסיף כי חיפש משרה שתהיה קרובה יחסית למקום מגוריו ותספק לו שכר הולם. "אין ספק שהפעם היה קל בהרבה למצוא עבודה, ואני מאמין שזה קשור גם לנכונות להתגמש", הוא אומר. "כשאתה בא בלי ניסיון רלוונטי אתה לא יכול לבוא בדרישות גבוהות למעסיקים. צריך למצוא הזדמנות ולסמוך על עצמך שתצליח להתקדם תוך כדי עבודה. אמנם התפשרתי על השכר, אבל אני רואה לנגד עיני את אפשרויות הקידום ובטוח שתוך שנה גם הנושא הזה יעבור שדרוג".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully