וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוכנים לבהלת הקניות: איקאה מפחיתה מחירים

עדי דברת מזריץ

1.9.2010 / 8:45

לקראת תקופת החגים, בה צופים ברשת גידול של 50% במכירות, החליטו באיקאה להשיק קטלוג חדש, בהשקעה של 8.5 מליון שקל ולהפחית את מחיריהם של של 1,350 מוצרים

איקאה ישראל משיקה בימים אלה את הקטלוג מספר 11 שלה בישראל. הוא יופץ ל-1.25 מיליון משקי בית, בהשקעה של 8.5 מיליון שקל ויסמן את מחירי המוצרים בשתי חנויות איקאה ל-2011.

לקראת ההפצה אומרים באיקאה כי הפחיתו את המחירים לצרכן ב-2% בממוצע. איקאה נוהגת להודיע על שינויי מחירים מדי שנה. בשנה שעברה הורידה את מחירי המוצרים ב-3.5% בממוצע, אך ב-2008 העלתה את המחירים ב-5%. עם זאת, מאז 2001 ירדו מחירי המוצרים באיקאה ב-10% בממוצע.

בסך הכל מורידה הרשת השנה את מחיריהם של 1,350 מוצרים. מחירם של 5,083 מוצרים נותר ללא שינוי ומחירם של 432 מוצרים עלה.

מנכ"ל איקאה ישראל, שלומי גבאי, מסר כי המוצרים שמחירם הופחת הם המוצרים הנמכרים ביותר של החברה, המוצרים שמחיריהם היו נמוכים עוד לפני הפחתת המחירים, וכעת מחיריהם ירדו ב-5% נוספים.

בנוסף נמסר מאיקאה כי במהלך השנה יהיו "הפתעות נוספות" של הוזלות ומבצעים לרגל חגיגות העשור לאיקאה בישראל.

"נוריד מחירים - נמכור יותר"

גבאי אמר על הורדת המחירים כי "המהלך נובע משיפור מתמיד ביכולות הייצור של איקאה ומהיקפי הייצור והמכירות בכל העולם, המאפשרים לנו להציע מגוון רחב של מוצרים מעוצבים ופונקציונאליים במחירים נמוכים, כדי שאנשים רבים ככל האפשר יוכלו לרכוש אותם".

גם מנהל המגוון של איקאה ישראל, אבי בר ששת, הסביר את אסטרטגיית ההוזלות של הרשת: "אם נוריד מחירים, נמכור יותר וכולם ירוויחו". בנוסף, ברשת סבורים כי הציבור תופש את מוצריה כלא איכותיים, ובכוונתם להביא לשינוי התפישה הזו, בין היתר באמצעות הוספת שתי קטגוריות למוצרים שעליהם יש אחריות - סכיני slitbar וריהוט לאמבטיה.

לדברי בר ששת, "התקשורת אוהבת לתקוף אותנו על איכות. הסיבה היא שבניגוד למחירים - שם קל לנו מאוד להוכיח שאנחנו הכי זולים, ולפחות ארבע פעמים בשנה אנו בודקים שאנחנו זולים ביותר מ-10% מהמתחרים שלנו - נושא האיכות קשה יותר לבדיקה והוכחה".

באיקאה אומרים כי הרשת מצפה בתקופת החגים לגידול של 40%-50% במכירות לעומת השנה שעברה. ההערכה נשענת על העובדה שכיום פועלות שתי חנויות של הרשת בישראל, בנתניה ובראשון לציון, בניגוד לחנות אחת בשנה שעברה. לקראת החגים תוגבר כוח האדם בחנויות ב-15%.

גבאי מאמין כי גם התגברות התחרות בשוק כלי הבית, עם כניסת fox home לזירה, לא תפגע במכירות של איקאה. לדבריו, "אנחנו נמצאים עם מותג שבאופן חד משמעי מוביל את השוק, לכן אנחנו ערים למה שקורה, אבל עסוקים בעיקר בנו. כל עוד גם האחרים עסוקים בנו, כמו שאכן קורה בפועל, אז הכל בסדר".

האם תפתחו אתר מכירות באינטרנט?

גבאי: "מתוך 38 מדינות שבהן פועלת איקאה, רק בשבע אפשר לקנות דרך הרשת, וגם בהן המכירות ברשת מסתכמות ב-1% מהמכירות. כשנגמור לפרוש את כל החנויות שלנו בישראל, ואם נחשוב שיש בזה צורך, נשקול את זה. מכירה דרך האינרנט דורשת אופרציה שלמה שעולה הרבה כסף ואז גם המחירים יעלו בהתאם".

  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully