וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערבולת פייסבוק

נתן ליפסון

1.9.2010 / 7:05

סייר אינטרנט



>> לעמוד של קוקה קולה בפייסבוק יש 11.1 מיליון אוהדים ולעמוד של הביסקוויט האהוב ביותר בארה"ב, אוראו, יש 9 מיליון אוהדים. הישגים להתברך בהם? בהחלט. אבל יש לזה גם צד שני.



על פי נתונים של חברת מדידת הטראפיק compete, בין יולי 2009 ליולי 2010 התנועה לאתר של המותג קוקה קולה עצמו צלל ב-45%, והתנועה לאתר כלל המותגים של יצרנית אוראו, נביסקו, ממש קרס בתקופה זו ב-73% - לא פחות. מקרי? כנראה שלא. גם אתרי מותג החטיפים starburst ומותג המשקאות הקלים ד"ר פפר ספגו ירידות חדות בשנה האחרונה. אין זה מפתיע שכל המותגים ברשימה זו הם מותגי מזון. ייתכן שכשמדובר במותגים של מוצרים יותר מורכבים ממזון או משקאות, למשל מחשבים, טלפונים סלולריים או מכוניות - עם מאפיינים שגורמים לצרכנים להזדהות איתם הם רבים ומורכבים יותר - התמונה שונה. אבל היא בכל זאת אינדיקטיווית: פייסבוק נהפכת יותר ויותר למרכז עולמם של הצרכנים. כיום מדובר במוצרי מזון, אבל בעתיד כנראה שהתופעה תקיף סוגים נוספים של מוצרים ושירותים.

וכמובן, לא רק מוצרים ושירותים כי אם גם רעיונות ואפילו אנשים - ממגה-סלבס ועד אנשים רגילים עם חוג חברים מצומצם. ואלה שעדיין לא נשאבו לתוך פייסבוק עשויים להישאב בעתיד: בעוד שבוע, בעוד חודש, בעוד שנה או בעוד שנתיים.



הנה מבחן קטן: אילו היו מונעים מכם גישה לכל דבר אינטרנטי שאינו פייסבוק - האם הייתם מסתדרים? האם הייתם מסתדרים ללא גלישה חופשית בדפדפן, ללא מייל וללא אפליקציות - רק בפייסבוק?



ככל שמספר החברים שלכם גדול יותר, התשובה עשויה להיות חיובית. אלה שעדיין אין להם הרבה חברים או עמיתים בפייסבוק יכולים לסגור את הפער במהירות יחסית ולגלות שפייסבוק מספק מענה לרבים מהצרכים האינטרנטיים שלהם. זה לא יהיה מושלם - אבל אם היה צריך לבחור יישום אינטרנטי אחד, זו היתה כנראה הבחירה.



פייסבוק יספר לכם מה קורה עם חבריכם, לאילו אירועים הם הולכים, עם אילו מטרות חברתיות הם מזדהים, אילו חדשות הם קוראים, לאיזו מוסיקה הם מקשיבים, אילו קטעי וידיאו שעשעו אותם, מתי יום ההולדת שלהם והיכן הם בילו את חופשת הקיץ. נכון, יש במארג הזה "חורים", חלקם גדולים, אבל הם מתמלאים והולכים.



ככל שהזמן עובר, פייסבוק הופך למערבולת - וזו הולכת ומתעצמת והרדיוס שלה גדל. וכשזה קורה, פייסבוק מתחזקת והמקומות האחרים נחלשים ומתרוקנים.



-



הבלוג של נתן ליפסון:



http://media.cafe.themarker.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully