וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנה עם תרומה

מאת רותי לוי

1.9.2010 / 7:05

מחפשים מתנה לחג שתהיה מקורית, מעוצבת ועם חשיבה חברתית? בארגונים, עמותות וחברות שונות תוכלו למצוא שוקולד גורמה, מארזים משובחים, צעצועים מיוחדים ועבודות יד מקוריות שנעשו על ידי עובדים בעלי מוגבלויות. והמחיר? שווה לכל כיס



>> ראש השנה קרב ובא, וכמו בכל שנה אנחנו מחפשים מתנה ייחודית שנוכל להביא למשפחה המארחת בחג ולקרובי המשפחה. ואולם הקושי בגיוון מתעצם מחג לחג, כשאנו מנסים להימנע מעוד מארז עם יין או מפת שולחן לבנה. נדמה שאת הכל כבר קנינו, החזרנו, קיבלנו ואולי אפילו העברנו לאחרים. אז איך בכל זאת אפשר לצאת מהמסגרת?

עמותות, ארגונים ומעסיקים שחרתו על דגלם את קידום השונה, מציעים מגוון מתנות שנוצרו מתוך חשיבה חברתית ולא יביישו קטלוגים רבי תקציב. כלומר, רווחיהם ניתנים לאוכלוסיות חלשות או שהם מספקים מקום עבודה לאנשים עם מוגבלויות.



כבר לא מדובר בסלסילת סיכות המונחת לצד הקופה ולא צמיד צבעוני בתשלום סמלי מדוכני ההתרמה בקניון, אלא במוצרים שימושיים, מעוצבים ואיכותיים, העשויים בדרך כלל בעבודת יד. המגוון הוא עצום - שוקולדים ודברי מאפה איכותיים, כלים דקורטיביים ושימושיים לבית, ספרים וצעצועים לילדים.



חברת ליה שוקלד גורמה, לדוגמה, מעסיקה מיום הקמתה אנשים בעלי צרכים מיוחדים. 66% מעובדי החברה הם בעלי מוגבלויות מסוגים שונים. הם זוכים לשכר הוגן ותנאים סוציאליים מלאים, ואחראים לכל תהליך ייצור השוקולד. "מהדיסוננס הזה - מצד אחד מדובר במוצר גורמה מוקפד, שלם עם גימור מדויק, ומצד שני מייצרים אותו אנשים שהציבור לא מצפה מהם לשלמות הזאת, אנו מוכיחים שאפשר להוציא מכך איכות, וכאן הערך המוסף", אומר מנכ"ל החברה, ארז פישלר.



אלו"ט, למשל, כמו עמותות אחרות, לוקחת מוצרים שבוגריה האוטיסטים יוצרים בסדנאות במרכז התעסוקה של העמותה, מתמחרת אותם לפי עלויות הייצור ומוסיפה תוספת סמלית עבור תרומה, תוך הקפדה להשאיר את המוצרים במחירים אטרקטיביים, שבדרך כלל נמוכים הרבה יותר ממוצרים מקבילים בשוק.



התרומה נועדה למעשה כדי להמשיך ולהפעיל את מרכז התעסוקה. "יש בזה ערך טיפולי, וזה מדמה מסלול אמיתי של מפעל. חלק מהבוגרים מבינים שהם מוכרים ויש אווירה של עניין ועבודה", מסבירה קרן אלנקווה, מנהלת תחום התעסוקה באלו"ט.



מספר הארגונים, החברות והעמותות שמציעים מתנות מסוגים שונים נמצא כל הזמן בעלייה, ותקופת החגים היא לרוב המשמעותית ביותר מבחינת מכירותיהם. בליה שוקולד גורמה, למשל, מדווחים על גידול של 34% במכירות בראש השנה, בעיקר בגלל שזהו חג שחברות משקיעות בו יותר כסף על מתנות. גם באלו"ט מדווחים כי בשני החגים העיקריים פסח וראש השנה מורגשת קפיצה משמעותית במספר הפניות, והיקף המכירות מוכפל ואף יותר. במהלך השנה הקניות הן מצומצמות יחסית ומגיעות בעיקר מאנשים פרטיים.



אז אם עדיין לא בחרתם מתנות לחג, הנה כמה הצעות למתנות עם משמעות.



ספר מתכונים לחג



העמותה: המכון לקידום החירש



ספר מתכונים ביתיים לחגי ישראל ממטבחן של נשים חירשות וכבדות שמיעה. את הספר מלווים גם רעיונות לעיצובי שולחן ואוסף צילומים של שפת הסימנים הקשורים לחגי ישראל ולנושאים קולוניריים. מעבר לאפשרות שבהצצה לתרבות פחות מוכרת דרך צילומי הספר, כל ההכנסות מהמכירות הן לפרויקט שמפעיל המכון לקידום החירש, שבו חירשים חונכים ילדים חירשים בסיכון.



מחיר: 40 שקל לפרטים: www.sela.org.il



מארז שוקולד בקופסת מגירה



החברה: ליה שוקולד גורמה



מארזי השוקולד המפתים הם פרי עמלם של עובדי המפעל - בעלי מוגבלויות מכל הסוגים שזוכים לקחת חלק בכל שלבי ההכנה. הם יודעים את כל הסודות, מקבלים דפי הנחיות עם ציורים שעוזרים להם לא לשכוח אף פרט, מייעצים לבעלים שכדאי להוסיף סוכריות ואפילו עוזרים להמציא שמות כמו "ארטיק טראפלס". המארז, במשקל 400 גרם, מכיל ליקר שוקולד, פולי קפה, פקאן סיני ומארז של תשעה פרלינים.



מחיר: 139 שקל



לפרטים: shop.liachocolate.co.il



עציץ דקורטיבי בעבודת יד



העמותה: אלו"ט



במקום שתשימו את העציץ שרכשתם בכלי קרמיקה פשוט, תמורת 25 שקל תוכלו לשדרגו לכלי צבעוני ומעוצב שייצרו באלו"ט, המפעילה עשרה מרכזי תעסוקה ברחבי המדינה שמספקים מסגרת יומית, שיקומית ותעסוקתית לאוטיסטים מעל גיל 12. לעמותה יש סדנאות רבות: קרמיקה, במבוק, אמנות, גננות, חריטה ופסיפס. מוצרים נוספים מהסדנאות תוכלו למצוא באתר העמותה ובמחירים סמליים.



מחיר: 25 שקל



לפרטים: www.alut.org.il



לוח עד



העמותה: איל"ן



זה לא עניין פשוט לזכור את ימי ההולדת של קרובי משפחה וחברים. לוח העד של איל"ן נועד לאירועים חשובים שממש לא רוצים לשכוח. על הציורים שבלוח מופקדים האמנים מבית איל"ן, איגוד ישראלי לילדים שסובלים מנכויות פיסיות ומוטוריות.



מחיר: 46 שקל



לפרטים: 6767202 02



בובות ילדים



העמותה: מיח"א תל אביב



בין 100 המתנדבים הפעילים בעמותת מיח"א (מחנכי ילדים חירשים), יש כמה בנות שבחרו לבלות את שעות התרומה שלהם בבית המלאכה של העמותה. הן תופרות, אורגות ויוצרות מוצרים שונים - תמונות, שמיכות וגם בובות. כשאתם קונים לילד בובה איכותית, אתם בעצם תורמים למיח"א לעזור לילד אחר, חירש - בהפעלות ייחודיות, טיפולי שפה ודיבור, קניית מכשירי שמיעה, שירות פסיכולוגי או שהייה במעון יום שיקומי.



מחיר: 30 שקל



לפרטים: shira@michata.org.il



מארז פיקניק בטבע



העמותה: בית איזי שפירא



ערכת פיקניק יכולה להיות מתנה מאוד שימושית למארחים שיש להם ילדים. הערכה הצבעונית שמציעים בבית איזי שפירא, ארגון ללא מטרות רווח הפועל למען ילדים עם צרכים מיוחדים, כוללת סלסלה-צידנית, מחצלת תואמת, שתי אריזות שוקולד, דבש עם אגוזים, רודה דבש ועוגייה בצורת רימון. בקטלוג המופיע באתר הארגון אפשר למצוא עוד מגוון מוצרים ומארזים ייחודיים.



מחיר: 170 שקל



לפרטים: את הקטלוג ניתן לראות באתר: www.beitissie.org.il



מארז יין קונפיטורות ועוגיות



החברות: יקב ססלוב וחברת נגאיה.



העיצוב מפתה, המוצרים אורגניים, האריזות מקרטון ממוחזר, השקיות מתכלות והמתנה הורכבה ונארזה במפעל מוגן של אנשים המתמודדים עם מוגבלויות. המארז כולל יין מרלו בציר 2006, קונפיטורה שזיפים אורגנית מהמדבר, דבש, רכז רימונים עשוי בעבודת יד או סילאן תמרים ועוגיות קאנטוצ'יני עם חמוציות ואגוזי לוז.



מחיר: 269 שקל



לפרטים: info@nagaya.co.il או info@saslove.com



צלחת קרמיקה עם דבש ומגנט חג שמח



העמותה: כלים שלובים



הרעיון המיוחד מאחורי כלים שלובים, התאגדות הפועלת ללא מטרות רווח, הוא לחבר בין ארגונים חברתיים כדי לשווק מוצרים פרי עבודתם של יוצרים ממסגרות שיקום שונות. למשל, את צלחת הקרמיקה שבתמונה, יצרו בעמותת גוונים באשקלון לשיקום נפגעי נפש.



מחיר: 85 שקל



לפרטים: www.kelimshloovim.org.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully