וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנלייט של שאול אלוביץ' השלימה 37 פרויקטים ב-2010

מאת ואדים סבידרסקי

1.9.2010 / 7:05

חברת האנרגיה הסולארית החלה להכניס כסף ממכירת חשמל - אך היא עדיין לא רווחית



>> אנלייט אנרגיה מתחדשת, שבשליטת שאול אלוביץ' פירסמה את דו"חותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2010. החברה רשמה גידול חד בהכנסותיה הרבעוניות ל-7.9 מיליון שקל, לעומת כ-600 אלף שקל ברבעון המקביל.



עם זאת, עלויות המכירה של החברה כמעט זהות להכנסותיה, והיא מציגה רווח גולמי צנוע של כ-850 אלף שקל והפסד נקי של 750 אלף שקל, לעומת הפסד נקי של 400 אלף שקל ברבעון המקביל.

במחצית הראשונה של 2010 רשמה החברה הכנסות של כ-17.2 מיליון שקל, לעומת הכנסות של כ-740 אלף שקל בלבד בתקופה המקבילה. הגידול החד בהכנסות נבע בעיקר מזכייה בפרויקטים רבים, ומגידול חד בקצב ההתקנות עבור לקוחות. החברה השלימה במחצית הראשונה הקמה של 37 מתקנים סולאריים, 21 מהם ברבעון השני. למרות זאת, ההפסד מפעילות החברה במחצית הראשונה של השנה הסתכם בכ-1.36 מיליון שקל, בדומה להפסד בתקופה המקבילה.



החברה, הפועלת מאוגוסט 2008, מתמקדת בהקמת פרויקטים בבעלותה או בבעלות משותפת, העתידים להניב הכנסה לאורך זמן ממכירת חשמל לחברת החשמל בחוזים ארוכי טווח. אנלייט החלה ב-2010 לרשום הכנסות בגין מכירת חשמל לחברת החשמל. במחצית הראשונה חתמה החברה על הסכמי שכירות, שותפות, תכנון והקמה של מתקנים בינוניים וקטנים בהיקף מצטבר של כ-35 מגה ואט. פרויקטים נוספים בהיקף של כ-20 מגה ואט נמצאים בשלבי משא ומתן.



בסוף יוני מיזג שאול אלוביץ', בעל השליטה באנלייט, את פעילות האנרגיה הפוטו-וולטאית שלה לתוך השלד הבורסאי סהר ובכך קיצר את דרכה לבורסה. מאז השלימה המניה עלייה של כ-50%.



נכון להיום, החברה פועלת רק בישראל, אך בוחנת את הרחבת הפעילות שלה גם לפרויקטים בתחום ה-pv בחו"ל וכניסה למגזרי פעילות נוספים בתחום האנרגיה המתחדשת - בהם ייצור חשמל מטורבינות רוח. לאחר תאריך המאזן קיבלה החברה מכתב עקרונות מהראל ביטוח ומכתב הצעה מיורוקום תקשורת שמבקשות להעמיד לטובתה הלוואות השתתפות בהיקף של עד 170 מליון שקל כל אחת, להשלמת ההון העצמי שיידרש לחברה לשם מימון פרויקטים בתחום ייצור האנרגיה הפוטו-וולטאית בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully