וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת הניווט של פלאפון

נתן שבע

1.9.2010 / 7:05

בדקנו



>> איתור הכתובת של בית חב"ד בדוברובניק שבקרואטיה הוא משימה לא קלה. אין לך יותר מדי ברירה כאשר השותף שלך לטיול הוא חבר ילדות שנהפך לדתי ומחפש לעצמו אוכל חם לאחר עשרה ימים של מציות, דבש וטונה מישראל. תוכנת הנוויגטור gps של פלאפון, שהותקנה על מכשיר נוקיה e72, התמודדה עם המשימה בסלובניה ובקרואטיה בהצלחה בסך הכל, גם אם מדי פעם היא מקרטעת.

ניווט באמצעות מפות בשטח בין-עירוני הוא משימה לא מסובכת יחסית. מפות מעודכנות עוזרות לצלוח את המשימה, גם אם מדי פעם מתבלבלים. אבל ההתמצאות בתוך הערים היא כבר משימה קשה הרבה יותר, ותוכנת ניווט עם הכוונות בעברית יכולה להיות פתרון מוצלח.



פלאפון, בשיתוף טלמפ, שאפליקציות הניווט שלה מוטמעות בתוך טלפונים סלולריים, השיקה את שירות הניווט בחו"ל לפני חודשיים. השירות ניתן במרכז ובמערב אירופה, ב-199 שקל לעשרה ימים. מי שירצה לרכוש ליותר זמן את החבילה, ייאלץ להיפרד מסכום זהה לתקופה דומה נוספת.



תוכנית הניווט של פלאפון היא ידידותית לשימוש. הכנסת יעד פולטת במהירות את המסלול ועוד מוקדי עניין באזור, כמו חברות להשכרת רכב או בנקים - פונקציה שהיא לא בהכרח שימושית. השירות מאפשר לחשב את המרחק אל היעד, את זמן ההגעה המשוער, ויש גם הכוונה קולית או בפירוט כתוב בעברית כיצד להגיע ליעד. המסלול המופיע על המסך די ברור - עם תאורת יום ותאורת לילה, שהיתה פחות שימושית. התוכנה גם מסמנת בדרך תחנות דלק וחניונים בקרבת מקום, אם כי הפונקציה לחיפוש חניונים, כספומטים או תחנות דלק באזור, בדרך כלל לא צלחה. בנוסף, התוכנה מאפשרת לשמור את המיקומים שאותם חיפשנו קודם, ובכך לקצר את תהליך החיפוש.



תוכנת הניווט מאפשרת גם ניווט רגלי. אמנם בפעם הראשונה שניסינו לאתר פאב מקומי בזאגרב הלכנו לאיבוד והרמנו ידיים, אבל לאחר שהבנו את העיקרון, את הדרך לחנייה של האוטו מצאנו בקלות הודות למכשיר.



הבעיה המרכזית של תוכנת הניווט היא בעיות ההתחברות. לעתים לוקח לתוכנה זמן ארוך עד שהיא עולה או עד שהיא מאתרת את המיקום שבו אנו נמצאים, ואז היא נתקעת. על זה ניסינו להתגבר באמצעות התחברות או אתחול מחדש, מה שמצריך כמה דקות מעייפות בתוך הרכב.



מחיר: 199 שקל לעשרה ימים



שורה תחתונה: למי שמתכנן לנסוע ברכב בחו"ל - השימוש ב-gps של פלאפון עוזר, אבל לא מבטיח שתיסעו בדרכים היפות או הנופיות ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully