וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת דלק פרעה חובות של מיליארד שקל לבנקים ושיחררה שיעבודים

מאת מיכאל רוכוורגר

1.9.2010 / 7:05

הקבוצה סיימה את הרבעון השני עם ירידה של 71% ברווח הנקי. דלק, המחזיקה ב-3% ממניות נובל אנרג'י - שותפתה ב"תמר", "דלית" ו"לווייתן" - רשמה רווח על הנייר של 30 מיליון דולר בעקבות ההשקעה



>> קבוצת דלק סיימה את הרבעון השני של 2010 עם ירידה של 71% ברווח הנקי לעומת הרבעון המקביל ב-2009 - ל-64 מיליון שקל - כך עולה מהדו"חות הכספיים שפירסמה אתמול הקבוצה. את המחצית הראשונה של 2010 סיימה הקבוצה עם ירידה של 29.2% ברווח הנקי לעומת התקופה המקבילה אשתקד - ל-269 מיליון שקל.



קבוצת דלק, הנמצאת בשליטת יצחק תשובה ובניהולו של אסי ברטפלד, היא חברת אחזקה הפועלת בעיקר בתחומי האנרגיה, הרכב והפיננסים. ברטפלד ציין עם פרסום הדו"חות: "אנו מצפים לביצוע פעולות הקידוח באתר 'לווייתן' שיחל בחודשים הקרובים. קבוצת דלק תמשיך להשקיע משאבים בפעילות האנרגיה והנפט". מניית דלק עלתה ב-12 החודשים האחרונים ב-43% ונסחרת לפי שווי שוק של כ-10 מיליארד שקל. בתגובה לדו"חות עלתה אתמול המניה ב-2.5%.

הירידה ברווחיות הקבוצה ברבעון נובעת בעיקרה מגידול ניכר בהוצאות המימון; הוצאות המימון נטו זינקו ברבעון השני פי-שניים לעומת הרבעון המקביל אשתקד - ל-436 מיליון שקל; מתוך סכום זה נרשמו הוצאות מימון של יותר מ-100 מיליון שקל בגין דלק רכב, לנוכח התחזקות הין היפני.



כמו כן הושפעו התוצאות לרעה מהירידה בתרומה לרווח של כמה מהחברות-הבנות. הירידה בתרומה לרווח חלה בפעילות הדלק בארה"ב ובישראל, בפעילות הרכב ובפעילות הנדסת התפלה (ראו בוקסה), שבה מחזיקה קבוצת דלק 50%. לעומת זאת, חל שיפור ברווחיות של פעילות הדלק באירופה, בפעילות חיפושי נפט וגז וכן בפעילות הביטוח והפיננסים.



חוב של 90 מיליון דולר ללאומי ניו יורק



הרווח התפעולי של הקבוצה הסתכם ברבעון השני של 2010 ב-676 מיליון שקל לעומת 513 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עלייה של 31.7%. הגידול ברווח התפעולי נובע בעיקר משיפור ברווחיות התפעולית של פעילויות הרכב, הגז והביטוח. הכנסותיה של דלק שמרו על יציבות ברבעון השני לעומת הרבעון המקביל אשתקד - 10.4 מיליארד שקל.



דלק פרעה במחצית 2010 חובות (בעיקר לבנקים) של כמיליארד שקל (החוב סולו מסתכם כעת בכ-7 מיליארד שקל), ובעקבות זאת שיחררה שיעבודים על מניות של החברות-הבנות והחברות המוחזקות בכ-2 מיליארד שקל. החוב היחיד כיום של דלק לבנקים מסתכם בכ-90 מיליון דולר - לבנק לאומי ניו יורק; החוב שימש את דלק פייננס לרכישת חברת הביטוח והפיננסים האמריקאית ריפבליק.



דלק מחזיקה ב-3% ממניות נובל אנרג'י האמריקאית - שותפתה במאגרי הגז הטבעי "תמר", "דלית" ו"לווייתן" - בהשקעה של 350 מיליון דולר, שעליה רשמה רווח על הנייר של 30 מיליון דולר.



ההכנסות של פעילות הדלק הפרטית באירופה - המרוכזת תחת דלק בנלוקס שבשליטת דלק אירופה ודלק ישראל - ירדו ברבעון השני ב-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - ל-439 מיליון יורו בעקבות ירידה במחירי הדלק. את המחצית הראשונה של השנה סיימה דלק בנלוקס עם עלייה של 4% בהכנסות לעומת התקופה המקבילה - ל-976 מיליון יורו.



ה-ebitda (הרווח התפעולי התזרימי בנטרול פחת והפחתות ובנטרול הפרשה חד-פעמית בגין רה-ארגון) עלה ברבעון השני בכ-10% לעומת הרבעון המקביל אשתקד - לכ-22 מיליון יורו. הגידול ב-ebitda נובע מגידול ברווח הגולמי בעקבות מכירת דלק, מהמשך הצמיחה בחנויות הנוחות ומירידה בהוצאות התפעול הנובעת מהתייעלות של דלק אירופה.



בשורה התחתונה הרוויחה דלק בנלוקס ברבעון השני 12 מיליון יורו - עלייה של 71% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההון העצמי של דלק בנלוקס הסתכם בסוף יוני 2010 ב-129 מיליון יורו, ובקופתה היו 116 מיליון יורו במזומן.



דלק אירופה פועלת להשגת מימון בנקאי כדי להשלים את רכישת 416 תחנות תדלוק וחנויות נוחות של ענקית האנרגיה בריטיש פטרוליום בצרפת תמורת כ-230 מיליון יורו. דלק אירופה מתכננת להנפיק את מניותיה באירופה או בתל אביב.



החברה-הבת, ריפבליק הפרטית, ממשיכה להציג גם ברבעון השני תוצאות בינוניות. הכנסותיה של ריפבליק, העוסקת בביטוח רכוש ובביטוח כללי, ירדו בכ-21.6% לעומת הרבעון המקביל - ל-87 מיליון דולר. ריפבליק הרוויחה ברבעון השני מיליון דולר, לעומת איזון ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully