וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוברים לבג"ץ: חברת החשמל עותרת נגד הרגולטורים שלה

מאת אבי בר-אלי

1.9.2010 / 7:46

החברה מבקשת מבית המשפט להורות לרשות החשמל לקבוע נהלים ברורים לעבודתה. המנכ"ל עמוס לסקר: "נפעל בכל הדרכים החוקיות האפשריות כדי להביא לתיקון העיוותים הקשים בתעריף החשמל"



>> חברת החשמל עתרה אתמול לבג"ץ בבקשה להורות לרשות החשמל לגבש נהלים ברורים, שקופים וקצובים בזמן לעבודתה - לרבות הנהלים הנדרשים לקביעת תעריף החשמל. הרשות היא הרגולטור של חברת החשמל, ובין היתר קובעת את התעריפים שגובה החברה.

חברת החשמל טוענת כי הרשות לא מפרסמת את הקריטריונים לעבודתה, מעכבת את החלטותיה הרגולטוריות וכן "בוחרת, מרצון ובידיעה מלאה, לקיים את דיוניה במחשכים, רחוק מכל עין בוחנת, מבלי לאפשר לאף גורם לבקר אותה". העתירה מופנית גם כלפי שר התשתיות, עוזי לנדאו, בטענה כי במקום שבו הרשות אינה ממלאת נאמנה את תפקידה - ראוי כי השר הממונה ייכנס בנעליה.



נראה כי מדובר במהלך ראשון שנועד לעבות את בסיס הטיעונים של החברה נגד התעריפים שקבעה הרשות. בעתירה, שהוגשה באמצעות משרד עו"ד ש. הורוביץ ושות', טוענת חברת החשמל כי היעדר נהלים ברורים לעבודת הרשות מסב לה נזקים כבדים משום העיכוב במתן ההחלטות, היעדר תיעוד לקבלתן ושלילת היכולת לערער עליהן. זאת, במקרים דוגמת האיחור בקביעת בסיס התעריפים של החברה, או בקשות החברה להכרה בעלויות שונות.



העתירה של חברת החשמל באה על רקע הפרשות בסך 600 מיליון שקל שבהן נדרשה מתחילת 2010, והפרשות עתידיות נוספות של 900 מיליון שקל. זאת, מאחר שבמסגרת עדכון בסיס התעריפים האחרון, לא הכירה הרשות לחברה במלוא העלויות שרשמה בשל הקמת תחנות הכוח של החברה בעבר, שכן אלה היו גבוהות מעלות ההקמה הנורמטיבית שקבעה הרשות. בנוסף, מונחת על צוואר החברה סכנה להפרשה נוספת בסך כ-1.3 מיליארד שקל בגין קנסות שבהם תחויב עקב איחור בהקמת תחנות הכוח המוקמות כיום במסגרת תוכנית החירום למשק החשמל. ואולם החברה טרם ביצעה הפרשה זו, בהנחה שהפחתת עלויות זו תימנע.



מנכ"ל חברת החשמל, עמוס לסקר, אמר אתמול כי "אם החברה היתה יודעת מראש שלא תקבל הכרה מלאה בעלויות הפיתוח שבהן נשאה, היא היתה נוקטת צעדים שונים עד כדי הימנעות מהקמת תחנות הכוח", והוסיף כי החברה "תפעל בכל הדרכים החוקיות האפשריות כדי להביא לתיקון העיוותים הקשים בתעריף החשמל". יו"ר דירקטוריון החברה, מיכה לזר, אמר כי "מחובתה של רשות החשמל לתקן את תעריף החשמל באופן שיאפשר לחברה לבצע את חובותיה לספק חשמל איכותי לתושבי מדינת ישראל מבלי להיפגע מבחינה פיננסית".



מרשות החשמל נמסר בתגובה כי העתירה טרם התקבלה, וכי תגיב עם קבלתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully