וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר בארה"ב: המנכ"לים שפיטרו הכי הרבה עובדים הרוויחו יותר מעמיתיהם ב-2009

רויטרס

1.9.2010 / 9:25

המנכ"לים של 50 החברות שפיטרו הכי הרבה עובדים קיבלו בממוצע שכר של 12 מיליון דולר בשנה שעברה



לאחר שחברות בארה"ב פיטרו מיליוני עובדים במהלך המיתון, מתברר כי המנכ"לים שפיטרו את המספר הגדול ביותר של עובדים גרפו לכיסם משכורות גבוהות יותר מעמיתיהם.



המנכ"לים של 50 החברות האמריקאיות אשר פיטרו את המספר הגדול ביותר של עובדים בין נובמבר 2008 לאפריל 2010 קיבלו בממוצע שכר של 12 מיליון דולר ב-2009, או 42% יותר מהממוצע בחברות במדד s&p 500, לפי מחקר של המכון למחקר מדיניות בוושינגטון (ips).

בין 50 החברות ברשימה נמצאות כאלה שנפגעו קשות מהמשבר, כמו ג'נרל מוטורס (gm) וסיטי, וגם חברות שמצבן היה טוב יותר, כמו ורייזון וקטרפילר.



המחקר מצא כי שכרם של המנכ"לים ב-50 החברות שהודיעו על הפיטורים המסיביים ביותר עלה ב-7% ב-2009, כאשר באותה שנה השכר הכולל של מנכ"לים בחברות s&p 500 ירד ב-11%. הקיצוצים גם הגיעו בתקופה שבה החברות הגדילו את רווחיהן - 72% מהחברות הודיעו על פיטורים מתוכננים בזמן שרווחיהן היו במגמת עליה, לפי המחקר.



"ישנה עדיין אמונה לפיה כשמנכ"ל מקצץ הרבה משרות הוא בסך הכל מתנהג בקשיחות, ועושה החלטות קשות והכרחיות על מנת להפוך את החברה ליעילה, ושבשורה התחתונה זה יהיה טוב לחברה", אמרה שרה אנדרסון מנהלת פרויקטים בתחום כלכלה עולמית ב-ips, וממחברי המחקר.



"אנחנו משתדלים לעודד אנשים לחשוב לטווח הארוך, שישנם כל מיני מחירים שהם ישלמו על פיטורים המוניים, כגון בעיות מורל אצל העובדים שנשארים בחברה, הקושי לגייס מחדש ולהכשיר עובדים חדשים כשהתנאים משתפרים. הפיטורים הם יותר אמצעי להגדיל את הרווחים בטווח הקצר ולמלא את כיסי המנכ"לים", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully