וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס משווק עוד 3,000 דירות חדשות

רנית נחום הלוי

1.9.2010 / 14:45

שר הבינוי ממשיך לפעול להוזלת מחירי הדירות ומוציא היום לשוק 3,000 דירות ברחבי הארץ. כמו כן, בהמשך יועברו למעלה מ-300 מיליון שקל לשחרורן של 15 אלף יחידות דיור ברמלה וראש העין

הממשלה תעביר למעלה מ-300 מיליון שקל לשחרורם של 15 אלף יחידות דיור ברמלה וראש העין, פרויקטים שעד עתה לא ניתן היה לשווק בשל חסמים רבים שמנעו זאת. כך החליטה אתמול ועדת מנכ"לים של משרדי הממשלה, בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי.

ועדת המנכ"לים הוקמה לאיתור והסרת חסמי תכנון ושיווק של תוכניות מגורים. הוועדה מרכזת את כל הגורמים השותפים בשיווק קרקעות - משרד התחבורה, משרד התשתיות, ראשי ערים ומשרד האוצר. הדיונים בוועדה החלו בחודשים האחרונים, בהמשך לדיונים קודמים שנעשו בוועדת השרים לנושא הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל, על מנת להגדיל את היצע הדירות בשוק של לפחות 35 אלף יחידות דיור בשנה.

בין חברי הוועדה להסרת החסמים נמנים מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון מרדכי מרדכי, מנכ"ל משרד התחבורה יעקב גנות, מנכ"ל משרד התשתיות שאול צמח, מנהל מינהל מקרקעי ישראל ירון ביבי ונציגי ממשלה נוספים. בישיבת הוועדה שהתקיימה אתמול דנה הוועדה בפתרונות להסרת חסמים שמנעו את שיווקם של 14 אלף יחידות דיור בראש העין ו-1,000 יחידות דיור בפרויקט מצליח ברמלה.

שיווק הקרקעות נתקע בשל מחלוקות בין המשרדים בעניין השקעה בהקמת תשתיות שקשורות בפרויקטים כמו סלילת נתיב נוסף בכביש 40 ברמלה, סלילת מחלף המחבר בין כביש 444 לכביש 5 בראש העין וחיבור הפרויקט בראש העין למערכת הביוב. בסיום הפגישה הוחלט כי מימון התשתיות הנדרשות עומד על כ-350 מיליון שקל. וסוכם גם על חלוקת המימון בין משרדי הממשלה השונים.

"משרדי הממשלה הבינו סוף סוף כי הסרת החסמים ומציאת פתרונות למימון התשתיות, זה אחד הגורמים המעכבים שיווקי הקרקע ועליית מחירי הדיור", מסר גורם במינהל מקרקעי ישראל, "זו היתה ישיבה חד פעמית שתמשיך ותתכנס בתקופה הקרובה להסרת חסמים נוספים באזורים נוספים בארץ".

ל-themarker נמסר, כי בעקבות ההחלטה ישווקו במהלך השנה הקרובה בראש העין כ-5,000 יחידות דיור. כבר היום יוציא משרד הבינוי והשיכון, בראשות השר אריאל אטיאס, גל שיווקים נוסף של כ-3000 יחידות דיור. בין השיווקים יהיו לקרקעות באזור נתיבות לבנייה של כ-620 יחידות דיור ובמודיעין לבנייה של כ-320 יחידות דיור. שיווקים אלה מצטרפים לשישה גלי שיווקים שנעשו במהלך השנה האחרונה של כ-27 אלף יחידות דיור סך הכל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully