וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעירות ורווקות בארה"ב מרוויחות יותר מעמיתיהן הגברים

סוכנויות הידיעות

1.9.2010 / 11:26

ההכנסה הממוצעת של נשים בגילאי 22-30 הייתה ב-2008 גבוהה יותר ב-8% מזו של גברים באותם גילאים



נשים צעירות ורווקות מרוויחות יותר מעמיתיהן הגברים ברוב ערי ארה"ב, בעקבות העלייה החדה במספר הנשים שרוכשות השכלה גבוהה ולאחר מכן מצליחות להתברג בתפקידים בכירים, כך דיווח היום העיתון "וול סטריט ג'ורנל", שציטט את חברת המחקר ריץ' אדווייזורס.



ב-2008, לפי ניתוח נתונים שלוקטו במפקד האוכלוסין האחרון שנערך בארה"ב, נשים רווקות וחסרות ילדים בגילאי 30-22 השתכרו יותר מעמיתיהן הגברים באותם גילאים ברוב הערים בארה"ב. ההכנסה הממוצעת של נשים צעירות ורווקות הייתה גבוהה יותר בממוצע ב-8% מזו של גברים באותם גילאים ותחומים. באטלנטה, משכורתן הממוצעת של נשים רווקות ונטולות ילדים שנרשמה הייתה גבוהה בממוצע ב-121% מזו של מקביליהן הגבריים.



המגמה, שזוהתה לראשונה בעריה הגדולות של ארה"ב, התרחבה מאז גם לערים קטנות יותר ולמגזרים נוספים, כאשר בערים תעשייתיות או בערים שבהן אוכלוסיית מהגרים גדולה פער השכר בין גברים לנשים בגילאים צעירים בולט במיוחד. נשים, לפי המחקר, נוטות יותר לרכוש תארים מתקדמים ולכן להרוויח יותר. בין 2006 ל-2008, ל-32.7% מהנשים בגילאי 34-25 בארה"ב היה תואר אקדמי - לעומת 25.8% מהגברים.



עם זאת, נשים ככלל עדיין לא הגיעו לרמת השכר של עמיתיהן גברים. השכר החציוני של נשים עם תואר ראשון בארה"ב היה 39,571 ב-2008 - לעומת 59,079 דולר לגברים עם תואר ראשון. הסיבה לכך, בין היתר, היא ששכרן של נשים נוטה ליפול או לקפוא לאחר שהן יולדות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully