וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולאר מדווחת על הכנסות מפרויקט הולילנד

ואדים סבידרסקי

1.9.2010 / 13:00

החברה שהייתה אחת ממקימות פרויקט הולילנד בי-ם, מדווחת על עלייה של 40% בהכנסות הרבעון השני של השנה. הגידול נבע בעיקר ממכירת דירות בפרויקט הידוע לשמצה בכ-51 מיליון שקל

פולאר השקעות, חברת האחזקות בתחום הנדל"ן והתיירות ואחת ממקימות פרויקט הולילנד בירושלים, מדווחת על תוצאותיה הכספיים לרבעון השני 2010. החברה מציגה גידול של 40% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, לסך 57.5 מיליון שקל, שנבעו בעיקר ממכירת דירות בפרויקט הולילנד בכ-51 מיליון שקל. ההכנסות מדמי שכירות ירדו ל-6 מיליון שקל בהשוואה ל-8 מיליון ברבעון אשתקד, בשל מכירת חלק מנכסים מניבים בחציון השני של 2009.

עם זאת, עלות הדירות שנמכרו וירידת ערך נוספת של חלקה בפרויקט הולילנד בסך 32.3 מיליון שקל על רקע "פרשת הולילנד", העבירו את פולאר להפסד של כ-25 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-25 מיליון ברבעון המקביל. בשורה התחתונה, רשמה החברה הפסד של כ-24 מיליון שקל לבעלי המניות בהשוואה לרווח של כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל.

תזרים המזומנים החיובי של החברה מפעילותה השוטפת ירד ב-33% לסך 16.3 מיליון שקל ובקופת המזומנים של החברה נותרו, נכון לתקופת הדו"ח, כ-49.4 מיליון שקל בהשוואה לכ-147 מיליון שקל בסוף מחצית השנה הראשונה 2009.

בסיכום חציוני, בזכות אותן מכירות של דירות בהולילנד, הציגה החברה עלייה של 53% בהכנסותיה בהשוואה למחצית הראשונה של שנת 2009, לסך כ-73.8 מיליון שקל.

ירידת ערך המלאי, בעיקר פרויקט הולילנד, בסך כ-108.5 מיליון שקל, העבירה את החברה להפסד תפעולי של 87.7 מיליון שקל בהשוואה לרווח של 26 מיליון שקל. בעלי מניות החברה, הפסידו כ-68.8 מיליון שקל, בשורה התחתונה של מחצית השנה הראשונה, לעומת רווח של 18 מיליון שקל בתקופה אשתקד.

החברה: פעילותינו בפרויקט נמשכת כסדרה ואנו ממשיכים במכירת דירות

במקור, פרויקט הולילנד בירושלים, תוכנן לבניית מגרש המיועד למלונאות, שטחי ציבור ובניית 12 בנייני מגורים הכוללים 969 דירות. עד למועד הדיווח, הושלמה הקמתם של 8 בנייני מגורים בהיקף של 642 דירות, בניין נוסף בשלבי הקמה ראשוניים, וטרם החלה הקמת שלושה בניינים נוספים ושל המגרש. במלאי החברה כ-84 דירות גמורות העומדות למכירה.

על רקע פרשת פרויקט הולילנד בקשר לחשדות למתן שוחד ופשיטת המשטרה על משרדי החברה וחברות הקשורות, בחודש אפריל 2010, מודיעה החברה כי פעילותה בפרויקט נמשכת כסדרה וכי היא ממשיכה למכור דירות. ברם, במקביל לפרשה, הודיעה מהנדס העיר ירושלים, כי הוא לא מאשר הסבת שטחים המיועדים למלונאות לטובת שימוש לבניין מגורים שיוקם על מגרש 13, אך תישקל תוספת יחידות דיור לאחד הבניינים בפרויקט שטרם החלה הקמתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully