וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רדהיל גייסה 3.5 מיליון דולר ממשקיעים פרטיים; מתכוונת לגייס עוד 2.5 מיליון דולר בשבועות הקרובים

גיא גרימלנד

1.9.2010 / 13:06

השלימה חתימה על שני הסכמים אסטרטגיים לרכישת זכויות הפיתוח והשיווק של 4 תרופות נוספות



חברת התרופות הישראלית רדהיל ביופארמה (biopharma redhill), המפתחת וממסחרת תרופות, השלימה את החלק הראשון בגיוס פרטי בהיקף של 3.5 מיליון דולר מקבוצת משקיעים פרטיים. החברה פועלת להשלמת גיוס בהיקף נוסף של כ-2.5 מיליון דולר נוספים במהלך השבועות הקרובים.



במקביל מדווחת החברה על סגירתם הסופית של שני הסכמים לרכישת זכויות לתרופות בפיתוח בהן הושקעו עד היום מיליוני דולרים. בהמשך לגיוס הנוכחי, כמו גם לחתימת שני הסכמי רכישת הזכויות, בכוונת רדהיל לבחון אפשרות להנפקה בתל אביב בתחילת 2011.



רדהיל השלימה את העסקה עם חברת ג'יאקונדה (giaconda) האוסטרלית, הנסחרת בבורסת ה-asx, לרכישת תרופה בפיתוח לטיפול במחלת הקרוהן וכן שתי תרופות נוספות בפיתוח לטיפול בבעיות בדרכי העיכול. התרופה המתקדמת ביותר מבין השלוש שכבר ביצעה שלב שלישי של ניסויים קליניים באוסטרליה (phase iiia), מיועדת לטיפול במחלת המעיים הדלקתית הקשה קרוהן (crohn). התרופה מיועדת להתחיל שלב שלישי של ניסויים קליניים בארה"ב במהלך 2011 לצורך קבלת אישור לרשות התרופות והמזון האמריקאית (“fda”).



על פי ההסכם, רדהיל רכשה את הבעלות על שלושת התרופות תמורת סכום ראשוני של 500 אלף דולר בעת סגירת העסקה ותמלוגים מהכנסות עתידיות מהמוצר. מחלת הקרוהן היא מחלה חשוכת טיפול והתרופה שרכשה רדהיל אמורה להתאים לכחצי מחולי הקרוהן. גודל השוק הפוטנציאלי של התרופה הוא מיליארדי דולרים.



עסקה שנייה שהושלמה היא חתימת ההסכם עם חברת אינטלג'נקס (intelgenx) הקנדית לפיתוח משותף ורישום של פורמולציה חדשה לתרופה להקלה מהירה של מיגרנות המבוססת על טכנולוגיית versafilm של אינטלג'נקס. על פי ההסכם, החברות ישתפו פעולה בסיום פיתוח המוצר הנמצא כיום לפני השלבים האחרונים של ניסויים קליניים ויגישו במשותף את הבקשה לרישום המוצר ל-fda. רדהיל תהיה האחראית למסחור המוצר. בתמורה, תקבל אינטלג'נקס מחברת רדהיל תשלומים על פי אבני דרך וכיסוי הוצאות פיתוח שנקבעו בין הצדדים.



רדהיל השלימה עד היום ארבע עסקות לרכישת זכויות על 6 תרופות בשלבי פיתוח מתקדמים וזאת בתוך פרק זמן של כשנה. נוסף על ההסכמים שנחתמו עם ג'יאקונדה ואינטלג'נקס, דיווחה רדהיל בעבר גם על עסקה עם חברת סקולר פארמה האמריקאית לרכישת זכויות לשיווק ומכירה של תרופה למניעת בחילות והקאות של חולי סרטן בטיפולי כימותרפיה והקרנות, וכן על הסכם עם חברת egalet מדנמרק לרכישת זכויות לתרופה לטיפול בבעיות אי ספיקת לב ולחץ דם גבוה שבה הושקעו עד היום עשרות מיליוני דולרים. ברדהיל מעריכים כי בתחילת 2011 תתחיל החברה בניסוי קליני phase 3 בלפחות מוצר אחד, ומוצרים אחרים יחלו בניסוי במהלך 2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully