וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל קרן גידור גדולה בוול סטריט: "ארה"ב עומדת בפני משבר מנהיגות שייסכן ההתאוששות"

סוכנויות הידיעות

1.9.2010 / 14:06

דניאל לואב: "מדיניות אובמה נועדה לייצור חלוקה מחדש של ההון במקום לעודד צמיחה"



"ארה"ב עומדת בפני משבר מנהיגות שיסכן את ההתאוששות הכלכלית שלה", אמר דניאל לואב, מייסד קרן הגידור ת'ירד פוינט, אחת מקרנות הגידור הגדולות בוול סטריט.לואב הגיש מכתב בן תשעה עמודים ללקוחותיו בו תקף בחריפות את מדיניותו של ממשל אובמה בנוגע למסים ולרגולציה על מגזר הפיננסים.




"הממשל פועל לפי חוקים שונים למדי מאלו שהורגלנו אליהם כאנשי עסקים אמריקאים", כתב לואב, שאמר כי נראה שמדיניותו של הממשל מכוונת "לחלוקה מחדש של העושר במקום לעודד את הצמיחה" ותרתיע משקיעים המאמינים בשוק חופשי. ת'ירד פוינט, אחת מקרנות הגידור הגדולות בוול סטריט, מנהלת נכסים בסך 3.3 מיליארד דולר.



לואב מיין את אישומי ההונאה שהגישה רשות ני"ע בארה"ב (sec) נגד גולדמן סאקס בחודש אפריל כדוגמה למהלך של הממשל שנועד לדבריו "לפגוע באוכלוסייה", ואמר כי הידוק הרגולציה על וול סטריט - במיוחד העלאת המסים המתוכננת על מנהלי קרנות גידור וקרנות השקעה פרטיות - נועדה "ליצור חלוקה מחדש של ההון". "חוקים ורגולציות כאלה מעלים שאלות מוצדקות בנוגע למחויבותו של הממשל לשוק חופשי קפיטליסטי", הוסיף.



"כל עוד המנהיגים אומרים כי עלינו לסמוך עליהם שיובילו אותנו חזרה לשגשוג באמצעות רגולציה וחלוקה מחדש של ההון, לא נצא מהמשבר הכלכלי הזה", אמר לואב, הידוע בכתיבת מכתבים פומביים שבהם הוא מביע את דעתו בנוגע לסוגיות שונות הקשורות לעולם הפיננסים. ת'ירד פוינט הניבה תשואה של 16% מאז תחילת השנה, למרות נפילה של 3.5% ברבעון השני.



מכתבו של לואב הוא האחרון בשורת התבטאויות של בכירים בוול סטריט נגד ממשל אובמה, על רקע כוונותיו של הממשל להעלות מסים למנהלי קרנות הגידור וקרנות ההשקעה הפרטיות ולהדק את הרגולציה על המגזר. המיליארדר סטיבן שוורצמן, מייסד חברת ההשקעות הפרטיות בלאקסטון, השווה בחודש שעבר את העלאת המסים המתוכננת של אובמה לכיבוש פולין על ידי אדולף היטלר. העיתון "ניו יורק טיימס" פירסם כי האחים המיליארדרים דיוויד וצ'רלס קוץ', יחד עם המיליארדר האוסטרלי ואיל המדיה רופרט מרדוק, הם המממנים העיקריים של תנועת מסיבות התה השמרנית, שנאבקת להפלת הממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully