וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזק בינלאומי תמכור את וואלה לבזק החברה; גורמים בשוק: מצביע על ערכו האסטרטגי האתר

אמיר טייג

1.9.2010 / 18:13

בזק בינ"ל תמכור מלוא אחזקותיה תמורת 6 שקלים למניה



לאחר שהשתלטה סופית על וואלה, צפויה בזק להפוך את פורטל האינטרנט לחברה בת אשר תוחזק על ידי בזק ישירות ולא דרך בזק בינלאומי. לפני מספר ימים השלימה בזק הצעת רכש ל-5% ממניות וואלה לפי מחיר של 6 שקלים למניה. כיום מחזיקה בזק בינלאומי ישירות 49.9% ממניות הפורטל. בנוסף מחזיקה חברת האינטרנט מקבוצת בזק 20% נוספים מוואלה בנאמנות. אם וכאשר הרשות להגבלים עסקים תאשר מיזוג בין בזק בינלאומי ווואלה, צפויות האחזקות שבנאמנות לעבור לידי בזק בינלאומי.



כעת נודע כי בכוונת החברה להעביר את מניות וואלה מידי בזק בינלאומי לחברת האם, כלומר לבזק החברה. בכך תהפוך וואלה לחברה אחות של פלאפון בזק בינלאומי ו-yes. העסקה בין בזק החברה ובין בזק בינלאומי צפויה להיעשות גם היא לפי מחיר מניית וואלה של 6 שקלים. גורמים בענף מציינים כי החלטה זו מצביעה על חשיבותה האסטרטגית של וואלה לקבוצת בזק. חשיבות זו קיבלה משנה תוקף כאשר בזק בינלאומי החליטה לרכוש לפני מספר חודשים את אחזקות קבוצת הארץ בוואלה (34%) תמורת 89 מיליון שקל. יש לציין כי בשנת 2006 עמדה בזק למכור את אחזקותיה בוואלה לקבוצת הארץ, אך בשל התערבות בעל השליטה דאז, חיים סבן, הוחלט שלא לקדם עסקה זו.



עוד הודיעה בזק היום (יום ד') כי גייסה מהבנקים סכום של 700 מיליון שקל. אומנם החברה לא דיווחה לגבי כוונותיה, אך הערכות הן כי בזק תשתמש בכסף על מנת למחזר חובות. גורמים בשוק מציינים כי הבנקים מציעים כיום לבזק הלוואות במחיר נמוך מאוד ללא התניות פיננסיות. החברה ניצלה זאת על מנת למחזר חוב יקר בחוב זול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully