וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עורך ערוץ המוסיקה 24: "לערוץ שמבוסס רק על קליפים אין זכות קיום מסחרית"

שחר רן

1.9.2010 / 19:38

אורי סלעי בוועידת המוסיקה של הייניקן: "הנוער לא מתעניין יותר רק בלצפות בקליפים"



לערוץ שמבוסס רק על קליפים אין זכות קיום מסחרית", כך אמר היום אורי סלעי, העורך הראשי של ערוץ המוסיקה 24. את הדברים אמר סלעי בפאנל "מוסיקה או רייטינג ­ ערוצי המוסיקה לאן", בהנחיית העיתונאי ואיש הרדיו בועז כהן, שהתקיים במסגרת ועידת המוסיקה של היינקן בתל אביב.



"אי אפשר להשוות את הרגלי הצפייה של הדור כיום לאלה של הדור הקודם", הוסיף סלעי. "הדבר הזה של לרוץ הביתה ולפתוח mtv כדי לחכות לקליפ כבר לא קיים כיום. הזמנים השתנו. הנוער לא מתעניין יותר רק בלצפות בקליפים. צריך לעניין אותם יותר. הצרכנים צריכים כיום עוד משהו שהוא יותר ממוסיקה".



סוזן סליי, מנהלת בכירה ב-mtv, סיפרה כי בערוץ מנסים להפוך את תכני המוסיקה לאטרקטיביים יותר באמצעות תכנים נוספים. "המצב שונה מלפני עשר שנים", הסבירה סליי. "קשה יותר למשוך את קהל של בני 15-25. יש להם את כל הגאדג'טים שבהם אפשר לצרוך מוסיקה. חייבים לארוז להם את המוסיקה, אבל גם את לקדם את המוסיקאים עצמם".



החדשות הטובות הן שאנשים מאוד רוצים לשמוע מוסיקה ולראות קליפים", הוסיף סלעי. השאלה היא איך מגישים את זה. ערוץ 24 שידר הרבה זמן רק קליפים וכמעט נזכר. עסקי הליבה שלנו הם עדיין מוסיקה, אבל אנחנו משקיעים גם באריזה. "אם עושים אריזה שמשתדלת להיות סקסית ואטרקטיבית ­ יש לזה ביקוש".



מנחה הפאנל, בועז כהן, שאל האם מוסיקה אלטרנטיבית דוגמת פוליאנה פרנק היו מקבלים כיום מקום בערוצים המונעים מרייטינג, כמו שקיבלו בעבר בערוץ 1, למשל.



"יש בישראל מהפכה תרבותית"



ירון טן-ברינק, לשעבר עורך "רייטינג" ומבקר טלוויזיה ומוסיקה, ענה כי "זה מאוד תלוי באריזה. אם היא היתה מעלה לרשת קליפ פרובוקטיבי ביותר ­ היא היתה מקבלת נפח. היכולת של צרכן המוסיקה להגיע לדברים הרבה יותר משמעותית מבעבר. אם מסתכלים על רשימת הסרטונים הנצפים ביוטיוב ­חצי ממנה הם קליפים, חלקם של אמנים לא ידועים".



"בשנתיים-שלוש האחרונות יש רנסנס בתופעת הווידאו-קליפ. אמנים כמו ליידי גאגא משקיעים בזה הרבה מאוד כסף. בחצי השנה האחרונה יש בארה"ב ערוצי נישה כמו בראוו שמשדרים רצועות לייט-נייט של קליפים, שמאוד מצליחות. מצד שני, mtv חייבת לעשות תוכניות כמו 'ג'רסי שואו', כי אף תוכנית אחרת לא תביא לה כזה רייטינג".



"היכולת של אמן להגיע לקהל היא בלתי מוגבלת כיום. לפני כמה שבועות 'ארקייד פייר' הוציאו קליפ חדש רק באינטרנט. מוסיקאים יכולים כיום לעקוף את הטלוויזיה ­והטלוויזיה תבוא אליהם".



כהן: עיקר הטענות כלפי ערוץ 24 הן שמוסיקה לא-שמחה לא מצליחה להיכנס לשידור.



סלעי: "בישראל יש בשנים האחרונות מהפכה תרבותית, ורואים את זה לא רק בערוץ 24 ­גם בחתונות. ברור לאן הולכת המאסה של הקהל. במשך המון שנים חסמו את המוסיקה המזרחית. אנחנו גאים להיות חלק מהמפכה. אנחנו ערוץ מיינסטרים מסחרי ומנסים ללכת בדרך שמדברת לקהל רחב. הערוץ ניסה להיות אלטרנטיבי בעבר ­ והקהל ברח ממנו".



טן-ברינק: "במציאות של הטלוויזיה הרב-ערוצית, לגיטימי להקים ערוץ מוסיקה מסחרי. הבעיה היא הרגולציה של ערוץ המוסיקה, שלא מאפשרת לו לשדר תכנים מהעולם. זה הופך אותו לערוץ שהדרך היחידה שלו היא לעשות דוקו או ריאליטי שקשורה במוסיקה. זה ערוץ מאוד מוגבל.



"יש משהו קצת מדכדך בעובדה שהערוץ נרכש על-ידי קשת, אחד מגופי המדיה החזקים בישראל, אבל אני לא רואה אותו מקבל דחיפה כמו שחשבתי שיקבל. ערוץ כזה חייב לקבל דחיפה בפריים-טיים אם רוצים שהוא יהיה רווחי. הוא עדיין לא ערוץ שקובע מי יהיה זמר השנה".



סליי נשאלה על התוכניות של mtv להיכנס לישראל, והסכימה לענות רק כי "המטרה שלנו היא לעשות זאת בהקדם האפשרי. אנחנו מאוד מסורים ויש לנו צוות נלהב מאוד. ממה שראיתי כאן, יש לכם מוסיקה נהדרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully